سردار یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در همایش گرامیداشت هفته بسیج در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد افزود: در نظام اسلامی قدرت بر پایه مردم استوار است و در هر بخش متصل به مردم عمل می کند.
وی اظهار داشت: امام راحل نیز انقلاب اسلامی را بر پایه قدرت مردم آغاز کردند و با دور اندیشی و نگاه بلند خود دریافتند که برای گسترش و تداوم انقلاب اسلامی به یک قدرت مستحکم و سازمان یافته مردمی نیاز است لذا دستور تشکیل بسیج را صادر فرمودند.
وی گفت: تشکیل بسیج از 2 منظر مد نظر رهبر کبیر انقلاب بود اول اینکه انقلاب اسلامی برای گسترش اندیشه به همه جوامع اسلامی و انسانی نیاز به قدرت مردمی دارد و از طرفی اندیشه انقلاب مورد هجمه دشمنان قرار خواهد گرفت که مقابله با آن نیز یک قدرت متشکل و منظم می خواهد.
سردار نظری افزود: اینکه برخی جوانان در هجمه های فرهنگی دشمن آسیب پذیر می شوند به این دلیل است که شناخت درست از گذشته انقلاب و ماهیت تشکیل بسیج ندارند در حالی که بسیج در عمر 39 ساله خود کارنامه بسیار درخشانی در دفاع از انقلاب و ارزشهای انقلاب دارد.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی نیز با توجه به هجمه های همه جانبه دشمنان انقلاب فقط حضور بسیجی وار مردم چه در حوزه های سخت، نیمه سخت و نرم، کارساز است و فقط با مشاکت های مردمی می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
وی گفت: در مواجهه با آمریکا نیز اگر با ایدئولوژی بسیجی، اعتقادات اسلامی و تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی به این مسئله نگاه کنیم راه مبارزه در دستور کار قرار می گیرد البته در کنار مبارزه مذاکره نیز می تواند راهگشا باشد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: قدرت آمریکا در همه زمینه ها در حال افول و قدرت نظام اسلامی در حال گسترش است، آمریکا دیگر نه قدرت نظامی، نه اقتصادی و نه قدرت فرهنگی دارد ، امروز اشتغال در کشور آمریکا منوط به غارت ثروت های اعراب است.
وی اظهار داشت: لذا باید راه مبارزه را انتخاب کنیم و نباید در این راه دچار تفرقه شویم، مبارزه ما با آمریکا مبنای اعتقادی ، منطقی و تجربی دارد، ما از دیکتاتوری و تسلط سیاسی و نظامی آمریکا عبور کرده ایم و باید این قدرت خود را با تمام وجود باور داشته باشیم زیرا اکنون آمریکا از درون تهی شده و فقط قدرت رسانه ای و عملیات روانی دارد و حتی در سازمان ملل هم کسی گوش به حرف آمریکا نمی دهد.

* دولت هزینه تحصیل 15 درصد دانشجویان کشور را می پردازد
دبیر شورای دانشگاههای غیر انتفاعی منطقه 9 کشور نیز در این مراسم گفت: دولت فقط هزینه تحصیل 15 درصد از دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور را می پردازد.
خلیل مطلب زاده افزود: هم اکنون حدود 2 هزار و 200 دانشگاه با بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور داریم که 85 درصد این دانشجویان بخشی یا تمام هزینه های تحصیل در دانشگاههای غیر انتفاعی را خود یا خانواده هایشان می پردازند و دولت فقط 15 درصد هزینه های آنان را پذیرفته است.
وی اظهار داشت: در منطقه 9 کشور 309 دانشگاه غیر انتفاعی فعال هستند که از این تعداد 36 دانشگاه با 40 هزار دانشجو در خراسان رضوی فعالیت دارند که سهم شهر مشهد از این تعداد 36 هزار دانشجو است.
دانشگاههای منطقه 9 کشور شامل دانشگاه های استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.