سردار یعقوبعلی نظری روز دوشنبه همزمان با آخرین روز هفته بسیج در همایشی با عنوان 'بسیج و 40 سال افتخار' قاعده قدرت در اسلام و نظام جمهوری اسلامی را مردم ذکر و بیان کرد: فلسفه وجودی تمامی بخشها و دستگاههای اجرایی زمینه سازی برای حضور مردم یا بهره گیری از قدرت آنها در همه عرصه ها است. امام خمینی(ره) بر پایه همین امر 'نهضت اسلامی' را پایه گذاری کردند و فارغ از هر قدرت و شخصیتی، قدرت محرکه نهضت را مردم قرار دادند.
وی افزود: محوریت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و این یک باور اعتقادی، دینی و اسلامی است نه یک شعار یا ابزار. امام راحل بر اساس همین اعتقاد و تجربه حاصل از جریان نهضت اسلامی و بنابر آینده نگری که حراست از انقلاب را در ید قدرت مردم می دانستند فرمان دستور تشکیل بسیج را در پنجم آذر 1358 دادند تا قدرت مردمی نهادینه شود و به فعلیت رسد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: مردم ایران نیز طی چهار دهه اخیر ثابت کردند حضور آنها راه حل مشکلات است، همانطور که در طول هشت سال دفاع مقدس محور دفاع از انقلاب و کشور بودند و ظرفیتهایی نیز که تاکنون در بخش دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایجاد شده مبتنی بر همین رویکرد است.
وی گفت: در عمق بخشی داخلی نیز نظام الهی باید در قلوب مردم و اجتماع ریشه بدواند. دشمنان دشمنی می کنند و هیچکس بهتر از مردم نمی تواند در این برابر این دشمنیها نقش آفرینی کند.
سردار نظری افزود: در این مقطع زمانی با توجه به شرایط کشور به شدت نیازمند عمق بخشی داخلی توسط مردم در بخشهای اجتماعی و اقتصادی هستم زیرا اثر حضور مردم را در حوزه امنیت کشور دیده ایم بطوری که شکافهای مرزی، رخنه ها و فتنه های دشمن با حضور مردم ترمیم شده اند.
وی ادامه داد: با وجود همه فتنه گریها و عملیات روانی دشمن در فضای مجازی و مشکلاتی که چند ماه پیش در مشهد بوجود آمد، مردم به صحنه آمدند و فتنه ها از بین رفت لذا دستگاههای امنیتی می بایست بیش از پیش زمینه ساز حضور مردم باشند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: در حوزه اقتصادی نیز نباید از نقش مردم در حل مشکلات و به فعلیت رساندن ظرفیتهای موجود کشور غفلت شود زیرا عبور موفق از این مقطع زمانی فقط با حضور مردم ممکن است. اقتصاد باید مبتنی بر اندیشه اسلامی و انقلابی باشد. مردم می توانند اقتصاد را مدیریت و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک الگو از سوی ایران به دنیا معرفی کنند.
سرپرست استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: قدرت مردم در بسیج تجلی می یابد و تاکنون بسیج مردمی در زمانهای مختلف به ویژه طی دوران هشت سال دفاع مقدس حلال مشکلات کشور بوده است.
قربان میرزایی افزود: هم اینک جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی بسر می برد و در این شرایط بیش از هر زمان دیگر نیاز به بسیج مردمی و همدلی دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که نهادینگی فرهنگ بسیجی مبتنی بر فرهنگ خدمت به مردم بیش از پیش در بین دستگاههای اجرایی تعمیق یابد تا مردم و مسئولان بسیجی وار برای حفظ و ارتقای نظام تلاش کنند.
طی هفته بسیج امسال از 29 آبان تا پنجم آذر ماه 12 هزار مورد برنامه در خراسان رضوی برگزار شد.
شش هزار پایگاه محلات و اقشار بسیج در کنار شش هزار واحد بسیج دانش آموزی در این استان فعالیت دارند
خدمت هزار پزشک در هزار مسجد، اجرای طرح جهادی کلاس خدمت، بهره برداری هزار و 150 پروژه عمرانی،
همچنین در چارچوب
یک میلیون و 700 هزار بسیجی در قالب 38 ناحیه مقاومت و شش هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالند. از این تعداد یک میلیون و 181 هزار نفر بسیجی عادی، 499 هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می شوند. همچنین 23 هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش آموزی خواهر و برادر در سطح نواحی و پایگاههای مقاومت بسیج خراسان رضوی فعالیت دارند.
بسیج مستضعفان یا نیروی مقاومت بسیج با فرمان امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.