محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در همایش ملی تکریم خیران مدرسه ساز در مشهد افزود: معادل همین عدد سالهای پیش برای این پروژه‌ها هزینه شده اما به اتمام نرسیده اند و فقط می‌ توانیم از حضور افراد نیکوکار در تکمیل آنها بهره گیریم.
وی ادامه داد: در آستانه تحویل لایحه پیشنهادی بودجه سال 1398 کل کشور از سوی دولت به مجلس قرار داریم. از دولت درخواست می کنیم در لایحه اولویت را با اتمام پروژه های نیمه تمام قرار دهد و از پیشنهاد پروژه های جدید و غیرضرور خوددداری کند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: ساخت ‌یک سوم فضاهای آموزشی کشور به دست خیران جای تشکر دارد اما ناایمن بودن 30 درصد فضاهای آموزشی در برابر حوادث طبیعی هم نیازمند توجه ویژه است.
وی بدون اشاره به اطلاعات بیشتر افزود: بیش از سه مترمربع میانگین فضاهای آموزشی کشورمان پایین تراز سرانه جهان است. برای نوسازی و مقامسازی 30 درصد مدارس فرسوده به 900 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است اما اعتبارات دولتی برای این بخش کمتر از 20 هزار میلیارد ریال است.
رضایی همچنین از اجرایی نشدن برخی قوانین مربوط به کمک به نوسازی مدارس انتقاد و بیان کرد: سهمیه مدارس از محل مالیات بر ارزش افزوده هم اکنون صفر است. معافیتهای مالیاتی که برای تشویق خیران مدرسه ‌ساز پیش‌بینی شده بود نیز نادیده گرفته شده لذا نیاز است در این بخش دولت توجه ویژه داشته باشد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.