سید جعفر مروارید روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد، کتاب و کتابخوانی را عرصه ای برای بسترسازی فرهنگی توصیف و بیان کرد: کتاب ابزار گفت و گو است پس می بایست کتاب به عنوان ابزاری به منظور 'دیالوگ بین فرهنگی' مورد توجه باشد.
وی کتابخوانی را از شاخصهای نرخ فرهنگی مطالعه و افزایش آن را وظیفه جریانهای تربیتی، آموزشی و پژوهشی ذکر و بیان کرد: با این وجود کتاب در سبد خرید خانوار جایگاه خاصی ندارد. در کلانشهر مشهد در فضاهای عمومی شاهد حضور نسل جوان هستیم. تنوع فرهنگی ظرفیت مناسبی جهت ایجاد جاذبه برای جوانان و نوجوانان به کتابخوانی و مطالعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: کتاب می تواند بهانه ای برای گفتمان ملی باشد لذا موضوع کتابخوانی از سیاستگذاریهای کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی در ادامه همچنین گفت: طی هفته جاری 'طرح پاییزه کتاب' در مشهد اجرا و هفته آتی نیز بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب در این شهر برپا می شود.
هم اکنون 207 کتابخانه عمومی شامل 123 کتابخانه نهادی، 80 کتابخانه مشارکتی و 40 کتابخانه مستقل در سطح استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی دایر هستند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.