سعید شیبانی روز یکشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندیهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور افزود: در شرایطی که
دیوانسالاری اداری به عنوان یکی از موانع اصلی فراروی فعالیتهای کارآفرینانه مطرح می باشد، هنر مدیران تسهیل شرایط برای کارآفرینان و اقدامات کارآفرینانه است.
وی ادامه داد: به منظور کاستن از غلظت دیوانسالاری در مسیر کارآفرینی، می بایست از بسط تمرکزگرایی پرهیز نموده و با توسعه تمرکززدایی از امور اجرایی در حوزه اقتصاد، مسیر کارآفرینی را هموار نمود. بر همین اساس تاکنون برای جلوگیری از تمرکزگرایی اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
فرماندار نیشابور گفت: کارآفرینی 'عدالت، برابری فرصتها و ارزشهای مادی و معنوی' ایجاد می کند لذا مناسبترین رویکرد برای مقابله با چالشهای اجتماعی ناشی از بیکاری است.
وی همچنین به برگزاری دومین هفته کارآفرینی در نیشابور همزمان با هفته جهانی کارآفرینی اشاره و بیان کرد: در همین چارچوب کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر ارائه خدمات مفید به جمعیت زیر پوشش خود، در غلبه بر چالش بیکاری نقشی موثر و راهگشا ایفا می کند و منابع قابل ملاحظه مادی و فکری در این مسیر فراهم کرده است.

* پرداخت 300 میلیارد ریال تسهیلات
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: از ابتدای امسال تاکنون 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان زیر این نهاد در سطح استان پرداخت و در این چارچوب برای دو هزار نفر اشتغالزایی شده است.
حبیب الله آسوده افزود: عمده افرادی که از این تسهیلات بهره مند می شوند با حمایتهای مشاوره ای کمیته امداد به خودکفایی رسیده اند. 40 درصد این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: کمیته امداد باید محور حرکتهای نیکوکارانه باشد لذا هدف برگزاری نمایشگاه توانمندیهای مددجویان این نهاد در نیشابور نشان دادن این نکته است که با سرمایه های کوچک‌ نیز می توان اشتغال ایجاد کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این نهاد پارسال 11 درصد اشتغال استان را محقق کرد و بیش از این میزان در حوزه دامپروری نقش داشت.
پارسال افزون بر هزار در نیشابور با دریافت وامهای خوداشتغالی به خودکفایی رسیدند. 12 هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند. مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. نیشابور مرکب از چهار بخش مرکزی، زبرخان، سرولایت و میان جلگه 431 روستا دارد. 163 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.