جواد اسلامی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که برخی نیازمند خانه و اجاره نشین هستند گرچه دولت پیشتر تصمیم گرفته بود برای خانه های خالی مالیات وضع شود اما هنوز تصمیم در خصوص وضع مالیات بر این خانه ها عملی نشده ولی اولویت وزیر جدید راه و شهرسازی ساماندهی وضعیت خانه های خالی در کشور است.
وی در ادامه به پروژه مسکن مهر نیز اشاره و بیان کرد: پروژه مسکن مهر که از سال 1386 در خراسان رضوی آغاز شد شامل 119 هزار و 395 واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و زیر 25 هزار نفر جمعیت بود.
معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: عمده واحدهای مسکن مهر به بهره برداری رسیده و گرانی مصالح ساختمانی بر روی روند ساخت باقی خانه ها تاثیر نگذاشته است.
وی گفت: پروژه مسکن مهر در خراسان رضوی بیش از 90 درصد پیشرفت اجرایی دارد و از مرحله سازه های فولادی، بتن ریزی، سفتکاری و حتی نازک کاری عبور کرده لذا گرانی مصالح ساختمانی روی ادامه این پروژه اثری ندارد. آنچه برای اتمام ساخت خانه های مسکن مهر تاثیرگذار خواهد بود گرانی ابزارآلات و وسایلی مانند شیرآلات، کابینت و موارد مشابه است که هزینه های خانه سازی را افزایش می دهد.
محمدی افزود: هم اینک 15 هزار و 69 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید گلبهار و بینالود فاقد متقاضی است. طی جلساتی با پیمانکاران ساختمان مقرر شد واحدهای نیمه کاره بدون متقاضی به صورت خودمالک به قیمت زمین به پیمانکاران واگذار شوند.
وی ادامه داد: پیمانکار می تواند با تسهیلاتی که از بانک دریافت می کند و پولی که از مردم می گیرد خانه ها را ساخته و پس از اتمام به صورت آزاد به مردم واگذار کند.
خراسان رضوی با 8.1 درصد جمعیت کشور شش میلیون و 434 هزار نفر جمعیت در قالب دو میلیون و 450 هزار و 916 خانوار دارد.
جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام به ترتیب بیشترین جمعیت و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در این استان دارند.
یک میلیون 863 هزار و 763 واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی وجود دارد که 683 هزار و 400 واحد آن آپارتمانی و یک میلیون 178 هزار و 603 واحد غیرآپارتمانی است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.