تورج همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به انتشار تصاویری مبنی بر سوزاندن سه کفتار در فیروزه اشاره و بیان کرد: پس پیگیری موضوع مشخص شد این خبر صحت دارد که چند جوان اقدام به سوزاندن لانه کفتار در محل زیستگاه آن کرده اند.
وی ادامه داد: محل لانه این گونه در کال ماروس روستای نجف آباد از توابع شهرستان فیروزه قرار دارد که در اقدامی غیراخلاقی چند نفر اقدام به سوزاندن لانه این حیوان و به آتش کشیدن یک قلاده کفتار و دو توله همراهش کرده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اقدامات برای شناسایی این افراد که بطور حتم از اهالی روستاهای اطراف هستند در حال انجام است. این نحوه برخورد با حیوانات به هیچوجه پذیرفته نیست و به همین دلیل پیگیری قضایی برای برخورد با عاملان این جنایت در حال انجام است.
وی افزود: این اقدام غیرانسانی سه شنبه هفته پیش رخ داده و به دلیل سه روز تعطیلات رسمی پیگیری آن کند بود اما از امروز پیگیری امور برای شناسایی و برخورد قانونی با عاملان این جنایت زیست محیطی با شتاب در ر حال انجام است.
مرکز شهرستان 43 هزار نفری فیروزه در فاصله 147 کیلومتری غرب مشهد واقع است. فیروزه مرکب از دو بخش مرکزی و طاغنکوه دارای 93 روستا است. 35 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.