حجت الاسلام محمد احمدزاده روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، مجموع موقوفات ثبت شده استان در سامانه مذکور را 24 هزار و 924 مورد ذکر و بیان کرد: سهم خراسان رضوی از کل موقوفات ثبت شده در کشور 10 درصد است.
وی خاطر نشان کرد: در کل مدت سال گذشته 285 وقف در استان به ثبت رسید که از این تعداد 26 وقف مربوط به دهه وقف بود.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: تاکنون در اولین موقوفه دسته جمعی حضرت زهرا (س) به نام 'مهر فاطمی' که دارای 320 هزار سهم موقوفه به ارزش 160 میلیارد ریال است، 30 میلیارد ریال سهم توسط مردم خریداری شده است.
وی در مورد وقف علم و فناوری گفت: تاکنون در خصوص این وقف که با همکاری انجمن یاوران وقف مدیریت می شود، پنج وقف مستقل به مبلغ یک یا دو میلیارد ریالی و 400 میلیون ریال وقف مشارکتی به ارزش سهم های 100 هزار ریالی در این حوزه ثبت شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: شعار امسال دهه وقف 'همه واقف باشیم' است که در همین راستا 23 ایستگاه 'همه واقف باشیم' در ادارات اوقاف استان برپا می شود.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: همزمان با دهه وقف 66 نشست علمی – صنفی در شهرستان های خراسان رضوی با حضور روحانیون، بازاریان و نخبگان برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این دهه همایش یاوران وقف در دو سطح شهرستانی و استانی برگزار می شود که در همایش استانی 40 نفر از هیات امنا، خدام، اعضای شورای فرهنگی، خادمین، متولیان و مستاجرین رقبات، پژوهشگران، اصحاب رسانه، مدیران موقوفه و کارکنان دستگاه های اجرایی تجلیل می شوند.
وی بازدید رایگان از موزه تخصصی وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از 19 تا 24 آبان ماه، برپایی 15 نمایشگاه دهه وقف در شهرستان ها و یک نمایشگاه در مشهد، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 12 پروژه عمرانی را از دیگر برنامه های دهه وقف برشمرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: دهه وقف که مقارن با دهه پایانی ماه صفر است، 81 بقعه مراسم سوگواری سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، 28 بقعه اجتماع لبیک یا رسول الله، 70 بقعه مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع)، 45 بقعه مراسم قرائت زیارت از راه دور رسول اکرم (ص) را برگزار می کنند.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: در این دهه 16 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان برپا می شود و 236 نفر روحانی و مبلغ در برنامه های دهه وقف و دهه آخر صفر خدماتی را ارائه می کنند و 11 محفل انس با قرآن نیز در بقاع متبرکه برگزار می گردد.
وی اضافه کرد: 700 مبلغ مذهبی با این اداره همکاری می کنند که به طور متوسط در هر مناسبت 100 مبلغ مذهبی برای حضور در مراسم اعزام می شوند.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: همزمان با دهه پایانی صفر 65 ایستگاه در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه هایی که در مسیرهای منتهی به مشهد قرار گرفتند مستقر شده و خدمات دارویی، کمکهای اولیه درمانی، استحمام و پذیرایی را ارائه می دهند.
وی اهدای 30 هزار قلم محصول فرهنگی به زائران پیاده، توزیع 10 هزار نسخه نقشه ایستگاه های خدمتگزاری به زائران، ارائه 120 هزار بطری آب معدنی از محل درآمدهای موقوفات مرتبط را از دیگر خدمات ارائه شده به زائران پیاده در ایستگاه های بین راهی برشمرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 450 مکان اسکان در محل ایستگاه های خدماتی بین راهی و درون شهر مشهد در نظر گرفته شده است که از این تعداد 50 مکان در مسیرهای منتهی به مشهد قرار دارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.