علی باخرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی کمیته نظارت و تنظیم بازار شکل گرفت که در دستگاههای مختلف اجرایی عضو آن هستند و تدابیر لازم را برای تنظیم بازار دهه پایانی صفر اتخاذ می کنند.
وی ادامه داد: در این چارچوب برای جلوگیری از اخلال در بازار و رفع نگرانیها برنامه های ویژه ای در خصوص تامین کالاهای اساسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات در کمیته نظارت و تنظیم بازار تدوین و تصویب شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از آن جهت که دهه پایانی ماه صفر از زمانهای پیک مسافر و زائر در مشهد است با تدابیر اتخاذ شده هیچ نگرانی بابت کمبود کالاهای اساسی در این ایام وجود ندارد و حتی برخی کالاها بیش از حد نیاز تامین شده و در اختیار اصناف قرار گرفته است.
وی افزود: در مورد نانواییها نیز آرد لازم بیش از حد مورد نیاز در این ایام در اختیار نانوایان در سطح شهر مشهد قرار گرفته تا ساعت بیشتری را به پخت و عرضه نان به ویژه در خیابانهای اطراف حرم مطهر اختصاص دهند.
باخرد ادامه داد: همچنین سهمیه برنج برای هیاتهای مذهبی، تکایا و افرادی که اقدام به برگزاری مراسم مذهبی در حسینیه ها یا منازل خود می کنند نیز در نظر گرفته شده و به آنها اختصاص یافته است.
وی گفت: گوشت قرمز منجمد نیز به قیمت مناسب در سطح فروشگاههای زنجیره ای توزیع شد یا به صورت سهمیه در اختیار هیاتهای مذهبی و برگزارکنندگان مراسم عزاداری در تکایا و مساجد و منازل قرار گرفته است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: وضعیت شکر نیز در بازار استان مطلوب است و با قیمت مناسب عرضه می شود لذا هیچ محدودیتی برای توزیع این کالا وجود ندارد.
وی ادامه داد: با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی مشهد علاوه بر دو پایگاه مرکزی نظارت و بازرسی بازار در سازمان صنعت و اتاق اصناف مشهد، چندین پایگاه نیز در خیابانهای منتهی به حرم مطهر و اطراف مستقر شده و آماده دریافت شکایات مردمی تا پاسی از شب است.
او گفت: بازرسان با همکاری دستگاههای اجرایی نظارتی خراسان رضوی در ایام پایانی ماه صفر گشتهای مشترکی را در سطح بازار به ویژه مناطق اطراف حرم رضوی به لحاظ تامین و عرضه کالا و خدمات انجام می دهند. همچنین پایگاههای بازرسی در پایانه های مسافری مانند پایانه حمل و نقل زمینی، راه آهن و فرودگاه مشهد مستقر شده اند و بر قیمت عرضه بلیت و سایر خدمات به زائران در بازگشت آنان به شهرهایشان نظارت دارند.
184 هزار و 651 واحد صنفی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 120 هزار واحد در مشهد مستقر هستند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.