عبدالله گنجی عصر پنجشنبه در نشست بررسی تحولات روز کشور در دانشکده االهیات دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دشمنان موضوعات و مطالبی درست می کنند و ما بدون توجه به آن چون می بینیم با ذائقه سیاسی ما هماهنگی دارد، منتشر می کنیم.
وی اظهار داشت: به همین سبب در ماجرای حقوقهای نجومی نیز بزرگنمایی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه دشمن با فشار مستمر اقتصادی، حمله به باور و اعتقادات دینی، تشکیل هسته های ذی نفوذ و از کار انداختن بازوان توانمند نظام به دنبال رسیدن به اهداف خود است گفت: غرب همین مدل را در شوروی سابق اجرا کرد و شوروی فرو پاشید.
گنجی افزود: دشمن با برنامه های مختلف ذهن مردم را نسبت به شورای نگهبان، وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و دیگر ارکان نظام بدبین می کند تا مردم هم نسبت به اینها بی اعتماد شوند در این صورت دشمن راحت تر به اهداف خود می رسد.
مدیر مسئول روزنامه جوان اظهار داشت: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما 90 درصد کسانی که در اعتراضات دی ماه پارسال در برخی شهر ها حضور داشتند مشکل اقتصادی نداشتند.
وی گفت: 800 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند ولی یک نفر از این افراد که از نظر اقتصادی به عنوان پایین ترین قشر هستند در اغتشاشات دستگیر نشد.
وی افزود: مشکل آمریکا با ایران بر سر موضوع هسته ای و موشک نیست بلکه با ماهیت و هویت نظام اسلامی مشکل دارد.
گنجی با اشاره به اف.ای.تی.اف هم اظهار داشت: اگر در حال جنگ با دشمن نبودیم این قرارداد خوب بود اما هم اکنون بخشی از نهادها و سازمانها تحریم هستند و دیگر بخشهای این نظام نمی توانند طبق این قرارداد با آنها کار کنند.
وی گفت: باید غیر خودی ها را به رسمیت بشناسیم و حرف آنها را گوش کنیم اما اینکه آنها را شهروند درجه دو حساب کنیم و سخنان آنها را نشنونیم و به سوی دیگر هل بدهیم درست نیست.
وی افزود: دشمن سعی می کند از کوچکترین مساله به نفع خود استفاده کند بطوریکه در ماجرای اخیر نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی تلاش کرد به نفع خود بهره برداری کند و گرنه آیت الله شبیری زنجانی هیچ نسبتی با غرب ندارد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.