عقیل ملکی فر عصر شنبه در نشست 'نقش رسانه در ارتقای فرهنگ عمومی و اجتماعی' در مشهد افزود: برای تحقق این مهم باید جریان رسانه ای سازنده در کشور راه بیافتد تا حاکمیت برای ارائه چشم انداز روشن برای کشور تحت فشار قرار گیرد، دولت و ملت باید به گفتمان ملی و چشم انداز یکسان از آینده کشور برسند.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی که دشمن با جنگ روانی می خواهد امید را از ملت بگیرد، نیازمند چشم انداز روشن و امید بخش هستیم و این موضوع باید تبدیل به گفتمان ملی شود.
ملکی فر با بیان اینکه رسانه جریان ساز و گفتمان ساز است، خاطرنشان کرد: به ندرت رسانه گفتمان ساز داریم، رسانه ها با ظرفیت گفتمان سازی اجتماعی می توانند آثار مخرب جنگ روانی را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه رسانه ملی در رسانه گفتمان سازی غفلت کرده است، گفت: حاکمیت باید با ارائه تصویر درست و چشم انداز روشن از آینده کشور زمینه گفتمان سازی برای رسانه ها را ایجاد کند.
مشاور آینده پژوهی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رسانه ها با ترسیم تصویر الهام بخش از آینده کشور می توانند نقش تاریخی فوق العاده ای در عبور از شرایط فعلی و مبارزه در جبهه جنگ نرم دشمن ایفا کنند.
ملکی فر افزود: رسانه باید نقاط قوت کشور و حاکمیت را بدون جهت گیری سیاسی به مردم منتقل کند، شادی، امید، آرامش، حفظ رضایت و احساس های زندگی بخش در جامعه از زمینه هایی است که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند زیرا دشمن می کوشد آینده کشور را تاریک نشان دهد تا امید در جامعه به ناامیدی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: رسانه ها به جای انتقاد تخریبی باید نقد سازنده را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه سرزندگی و امیدآفرینی در جامعه را فراهم کنند.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.