سید مهدی سالم روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرحهای عمرانی شهرداری سبزوار تفکیک زباله از مبدا را کم هزینه تر ذکر و بیان کرد: ترویج این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد تا تفکیک از مبدا و محلهای دفن زباله انجام شود.
وی ادامه داد: از معضلات شهرهای خراسان رضوی موضوع محیط زیست و افزایش محلات دفن زباله بدون مجوز در سطح شهر و خارج حریم آن است. 63 میلیارد ریال برای شهرداریهای این استان جهت ساماندهی مکانهای دفن تفکیک زباله و حمل و نقل پسماند اختصاص یافته است.
رئیس کارگروه خدمات شهری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: امسال 11 خودرو حمل پسماند مکانیزه برای این استان خریداری شد که در اختیار شهرداریهایی که محلات دفن زباله را تعطیل و از محلات دفن مرکزی استفاده کنند قرار می گیرند.
وی افزود: همچنین امسال 50 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای ساخت و تجهیز ایستگاههای آتش نشانی در خراسان رضوی اختصاص یافته است. هم اکنون در 75 شهرداری این استان دو هزار و 100 آتش نشان در قالب 151 ایستگاه آتش نشانی فعالیت دارند.
اوبه نظارت و ارزیابی آتش نشانیها نیز اشاره و بیان کرد: ظرف یک سال اخیر 300 مامور آتش نشانی خراسان رضوی از آموزشهای عملی و تخصصی بهره مند شده اند.
سالم ادامه داد: پارسال 25 ایستگاه جدید آتش نشانی با هزینه 90 میلیارد ریال در خراسان رضوی راه اندازی و نیز 110 میلیارد ریال برای تجهیزات حفاظتی آتش نشانی و خرید ماشین آلات هزینه شد.
وی گفت: خرید نردبان هیدورولیک برای شهرهای پرجمعیت در دستور کار قرار دارد. باید نکات ایمنی در مرتفع سازی ساختمانها رعایت و از ساخت وسازهای با ارتفاع زیاد و بی ضابطه جلوگیری گردد تا نیاز به تجهیزات کمتر شود.
چهار میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی ساکن شهرهای این استان هستند.
8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.