اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از مدیرکل در جریان این بازدید گزارش داد: در بازدید از آب انبار مسجد تاریخی و طی گفت و گو با پیمانکار و هماهنگی انجام شده در زمینه شتاب در اجرای مرمت و اتمام عملیات احیاء قرار شد این عملیات نیمه نخست آبان ماه آتی پایان یاید.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: عملیات مرمتی آب انبار این مسجد تاریخی با نظارت میراث فرهنگی از حدود دو ماه پیش آغاز شده و هزینه های مرمتی آن توسط شهرداری مشهد پرداخت می شود.
وی در خصوص خانه تاریخی امیری نیز گفت: عملیات مرمتی این اثر تاریخی همزمان در سه ضلع بنا در حال انجام است و تکمیل مرمت آن در ضلع چهارم منوط به اخذ مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی می باشد. با اخذ این مجوزها به زودی عملیات مرمت در آینده نزدیک به پایان می رسد.
خانه امیری مربوط به اواخر دوره قاجار در خیابان نواب صفوی مشهد واقع است. این اثر تیر ماه ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۱۳۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مسجد تاریخی حوض معجردار نیز واقع در خیابان نواب صفوی مشهد قدمت 180 سال داشته و به شماره 31435 اسفند 1394 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود که به دلیل اجرای پروژه مجتمعی تجاری در دست ساخت در جنب آن و به پشتوانه صدور حکم شعبه دادگاه مشهد از فهرست آثار ملی خارج و بخشی از آن دچار آسیب و تخریب شد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.