اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز شنبه به نقل از حسین اصلاحی گزارش داد: ماموران یگان حفاظت حین گشت و کنترل در محدوده پارک ملی تندوره با برخورد به یک دستگاه موتورسیکلت با سه سرنشین در این محدوده آنان را رصد و این سه متخلف را در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.
وی افزود: در این عملیات غافلگیرکننده یک قبضه سلاح پنج تیر پران قاچاق و مهمات غیرمجاز کشف و ضبط شد. متخلفان که سابقه شکار غیرمجاز را در این ناحیه داشتند و چندی پیش با لاشه یک راس کل متواری شده بودند، به شکار این گونه و همچنین هفت راس خوک و هشت قطعه کبوتر چاهی اعتراف کردند.
قانونگذار برای شکار غیرمجاز تا سه سال حبس و برای حمل سلاح و مهمات قاچاق تا دو سال حبس تعیین کرده است.
منطقه تندوره درگز در سال 1347 به عنوان منطقه حفاظت شده قرق شد و در اسفند سال 1348 به پارک وحش تندوره تغییر نام یافت. از سال 1353 مساحت این پارک تقلیل یافت و در نهایت طی مصوبه شماره 101 شورای عالی محیط زیست شهریور 1361 به عنوان پارک ملی تندوره معرفی شد.
هم اکنون مساحت پارک ملی تندوره 35 هکتار و 540 مترمربع و گستره منطقه حفاظت شده تندوره 9 هکتار و 250 متر مربع است.
پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره در شمال خراسان رضوی، در نزدیکی مرز ترکمنستان و در منطقه ای کوهستانی با صخره ها و تپه ماهورهای متعدد و دره های ژرف و پرشیب، پوشیده از گیاهان مختلف، قرار دارد و یکی از بهترین زیستگاههای جانوران وحشی به ویژه قوچ و میش اوریال است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.