حمیدرضا جانباز روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: در بخش های آب و فاضلاب خراسان رضوی و شهر مشهد طی سالهای گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای گذر از شرایط تنش آبی انجام شده است.
وی اظهار داشت: سازگاری با کم آبی در دنیا جایگزین مقابله با خشکسالی شده است و ما نیز باید خود را با کم آبی سازگار کنیم.
وی گفت: از این رو برای تامین آب شرب شهر مشهد و خراسان رضوی برنامه های بلند مدت که از قبل طراحی شده باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.
جانباز افزود: برنامه سازگاری با کم آبی از جمله این برنامه هاست که به تایید استانداری رسیده و قرار است در سطح کلان بررسی و سپس در قالب بسته های اجرایی مختلف عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: موضوع پساب نیز به عنوان یک سیستم باید از منازل تا زمان بازچرخانی ، دارای یک مدل اقتصادی تعریف شده باشد که شرکت های آب منطقه ای و آبفای استان و مشهد باید از آن بهره مند شوند.
وی در باره تغییر مدیریت در شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی در سطح معاونان واعضای هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس علیرضا طباطبائی مدیرعامل شرکت آبفای مشهد برای تصدی پست مدیر کلی دفتر آب حوزه بهره برداری این شرکت انتخاب شد.
جانباز افزود: به تشخیص هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب مهندس حسین اسماعیلیان مدیرعامل آبفای استان خراسان رضوی نیز به خاطر برخورداری از تجربه و توانمندی، برای سکان داری شرکت آبفای مشهد در نظر گرفته شد و سرپرستی شرکت آبفای خراسان رضوی هم به مهندس عباس مهری معاون بهره برداری شرکت آبفای این استان واگذار شد.

* تصویب برنامه سازگاری با کم آبی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به شرایط اقلیمی و کمبود آب در استان گفت: برنامه سازگاری با کم آبی در این استان تصویب شده و به زودی به شرکت مهندسی آبفای کشور ارائه می شود.
محمد مقدوری با بیان اینکه این استان گرفتار خشکسالی 18 ساله و کمبود شدید آب است افزود: 98درصد استان در سال زراعی گذشته با پدیده خشکسالی مواجه بود.
وی با اشاره به تنظیم سند 25 ساله حوزه آب شهر مشهد و استان اظهار داشت: در نتیجه فعالیت های انجام شده در بخش های گوناگون و از جمله کشاورزی ، کسری مخازن آب استان طی پنج سال گذشته از یک میلیون و 130هزار مترمکعب به 900 هزار مترمکعب کاهش یافت.
وی گفت: همچنین 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرپوشش آبیاری نوین قرار گرفت و 25 هزار هکتار نیز در دست اقدام می باشد.
100 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد زیرپوشش خدمات آبرسانی و 65 درصد زیرپوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.
این کلانشهر علاوه بر جمعیت ثابت همه ساله پذیرای 28 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط جهان است.
ماموریت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی آبرسانی و اجرای شبکه فاضلاب در 73 شهر خراسان رضوی به جز مشهد است.
یک میلیون و 800 هزار نفر در 73 شهرستان این استان به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.
34 دشت از مجموع 37 دشت آبی خراسان رضوی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.