محمدرضا شاملو عصر جمعه در حاشیه بازدید از طرحهای عمران روستایی شهرستانهای گناباد و بجستان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که هر سال بطور متوسط حدود 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای هادی روستایی در کشور اختصاص می یابد.
وی اظهار داشت: طرحهای هادی روستایی طی سالهای گذشته برای 38 هزار روستای کشور تهیه شده که در 18 هزار روستا تصویب و در حال اجراست.
وی با بیان اینکه طی 15 سال گذشته برای سه هزار و 200 مسکن روستایی و 200 هزار مسکن در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت سند صادر شده است گفت: این اقدام علاوه بر افزایش ارزش افزوده املاک، دعاوی حقوقی و ملکی را در این مناطق کاهش داده است.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از ابتدای برنامه چهارم توسعه کشور تاکنون 2 میلیون و 200 هزار مسکن روستایی آسیب دیده از حوادث پیش بینی نشده مانند سیل و زلزله، مقاوم سازی شده و بر اساس برنامه ششم توسعه نیز باید سالانه 200 هزار واحد روستایی نوسازی شود.
وی بهسازی و احیای بافتهای گردشگری روستایی و احداث اقامتگاههای بوم گردی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف توسعه و رونق اقتصادی و حفظ فرهنگ و هویت این مناطق را رویکرد دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ذکر کرد و اظهار داشت: این طرح تاکنون در 150 روستا تهیه شده است.
وی پراکنده کاری دستگاههای اجرایی متولی خدمات در روستاها را از مهمترین مشکلات این بخش ذکر کرد و گفت: برای کاهش این مشکل طرح منظومه های روستایی در دست مطالعه و تدوین است که در این راستا وظایف بخشهای دولتی و خصوصی به تفکیک مشخص می شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتفاق رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی روز جمعه از طرحهای عمرانی روستاهای قوژد، باغ آسیا، دلویی، رهن و جزین شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی بازدید کرد.
شهرستانهای گناباد و بجستان با 130 هزار نفر جمعیت به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.