علی حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته مقداری سرنگ آلوده در منطقه حصار و مایون شهرستان طرقبه به دنبال گزارش های مردمی کشف شد.
وی بدون اشاره به تعداد و مشخصات سرنگ های رها شده اظهار داشت: این سرنگ های آلوده که متصل به سر سوزن بودند توسط گروههای بهداشت محیط و با همکاری شهرداری به صورت بهداشتی معدوم شد.
وی گفت: براساس بخشنامه های درمانی زباله های بیمارستانی از جمله سرنگ باید قبل از جمع آوری و معدوم سازی، بی خطر سازی شوند، بنابر این تمام سرنگ های مورد مصرف در بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بی خطر سازی شده و از سوزن جدا می شوند.
حسنی افزود: پیگیری برای شناسایی عاملان رها کننده این سرنگ ها ادامه دارد.

*دفع بهداشتی پسماندهای عفونی در تمام مراکز درمانی
مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: دفع بهداشتی پسماندهای عفونی در تمام مراکز درمانی الزامی است به طوریکه شرط تمدید و صدور پروانه فعالیت درمانگاه ها و مطب ها دارا بودن قرارداد دفع بهداشتی پسماندهای عفونی است.
دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: در زمینه بی خطر سازی پسماندهای عفونی اقدامات مثبتی در کارگروهی با مشارکت دادستانی مشهد، معاونت های بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان نظام پزشکی و سازمان مپ شهرداری مشهد انجام شده است.
وی اظهار داشت: چند شرکت خصوصی به عنوان متولی بی خطر سازی پسماندهای عفونی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند که به تمام مراکز درمانی، درمانگاه ها و مطب ها معرفی شده اند.
وی گفت: همه گروههای پزشکی مکلف به رعایت ایمن سازی و دفع بهداشتی زباله های عفونی هستند و در صورت رعایت نکردن این موارد با آنها برخورد جدی خواهد شد.
انجیدنی افزود: تصاویر منتشر شده از رها سازی زباله های عفونی در یکی از مناطق اطراف مشهد بیشتر صحنه سازی برای سودجویی است زیرا هیچ بیمارستان یا درمانگاهی، نمی تواند این حجم سرنگ از یک مدل خاص را به عنوان پسماند عفونی داشته باشد.
وی اظهار داشت: پیش از این نیز در فضای مجازی تصاویری از همین دست به اشتراک گذاشته شده بود.
وی گفت: این موضوع از طریق پلیس فتا، نیروی انتظامی و قوه قضائیه پیگیری و با عاملان آن برخورد جدی خواهد شد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.