علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در بازدید از موسسه خیریه معلولین امام جواد (ع) شاندیز گفت: سالمندان انسانهای ارزشمندی هستند که عمر خود را فدای خدمت به خانواده، شهر، استان و کشور خود نموده اند لذا وظیفه همه ما تکریم و خدمت صادقانه به آنهاست.
وی افزود: کارکنان این مراکز مانند فرشتگانی هستند که عاشقانه و داوطلبانه به سالمندان و کودکان معلول خدمت می کنند و خادمان این مراکز نیز سخاوتمندانی هستند که بی منت محبت خود را نثار آسیب پذیرترین قشر جامعه می نمایند.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: امروز دشمن با تمام توان خود پا به میدان جنگ اقتصادی با ما نهاده است و در شرایطی که کشور دچار مشکل شده بیشترین صدمات را طبقات پایین جامعه می خورند لذا وظیفه ماست که با تدبیر درست رسالت خود را بشناسیم تا بتوانیم از سرمایه، تولید و اقشار آسیب پذیر جامعه حمایت کنیم.
مسئول روابط عمومی موسسه خیریه امام جواد (ع) نیز گفت: در این موسسه 180 معلول ذهنی، جسمی حرکتی بسیار شدید و 78 سالمند نگهداری می شوند که از این تعداد 90 نفر از معلولان و سالمندان مجهول الهویه هستند.
فریبا بهشتی افزود: این موسسه در زمینه تامین خوراک، پوشاک و لوازم رفاهی کمبودهای فراوان دارد و نیازمند افزایش کمک خیران و نیکوکاران استان هستیم تا بتوانیم کمبود های این مرکز خیریه را بر طرف کنیم.
فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز نیز در این مراسم گفت: با توجه به آب و هوای مناسب منطقه بیشتر آسایشگاههای استان در این شهرستان فعالیت دارند.
سید حسن حسینی افزود: علاوه بر موسسه خیریه امام جواد (ع) هم اکنون 70 نفر در سرای سالمندان نور، 45 نفر در سرای آتا آنا، 100 نفر در مرکز نگهداری بیماران روانی ثامن و 40 نفر نیز در مرکز کم توان ذهنی خورشید واقع در این شهرستان نگهداری می شوند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: از ابتدای سال جاری ساخت 527 مسکن برای نیازمندان استان آغاز شده که تا پایان سال تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
حمیدرضا پوریوسف افزود: مستمری افراد زیرپوشش این نهاد پارسال سه و نیم برابر افزایش یافت و اکنون 37 هزار خانوار مستمری بگیر در این استان داریم که پیش بینی می شود تا پایان امسال 14 هزار نفر دیگر به آنها افزوده شود.
وی اظهار داشت: بهزیستی استان توانمند سازی مستمری بگیران را در برنامه دارد و در این راه کارخانه ها و شرکت های تولیدی استان همکاری خوبی در جذب معلولان دارند به نحوی که تقاضای بکارگیری معلولان از تعداد افراد معرفی شده از سوی بهزیستی پیشی گرفته است.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.