محمد میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت زعفران را در تایباد شامل پنج هزار و 200 هکتار مزرعه بارور و 500 هکتار مزرعه غیربارور ذکر و بیان کرد: کشت زعفران در این شهرستان به صورت پراکنده است و در این چارچوب به ازای هر هکتار سطح زیرکشت 95 نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران مشغول کار می شوند.
وی ادامه داد: عملکرد محصول زعفران تایباد سال زراعی گذشته در هر هکتار به دو کیلو و 900 گرم زعفران خشک رسید و در مجموع 15 تن زعفران در این شهرستان برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده است. به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع زعفران و ارائه راهنماییها و توصیه ‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می گیرد.
وی همچنین از توزیع دو هزار تن انواع کود بین زعفرانکاران تایبادی خبر داد و ادامه داد: پارسال هفت تن زعفران به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری و 100 درصد مطالبات آنها نیز پرداخت شد.
سالانه 25 نوع محصول زراعی و 20 نوع محصول باغی در تایباد تولید می شود. این شهرستان 40 هزار هکتار زمین زراعی و باغی و هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.