اصغر خوشخو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تولید محصول ارگانیک و سالم در این منطقه به هشت هزار و 430 هکتار می رسد. این رقم پارسال دو هزار و 470 هکتار بود. این طرح در مزراع مستعد تربت جام اجرا شده است.
وی ادامه داد: محصول ارگانیک به محصولی گفته می شود که در تمام مراحل رشد با نظام طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچگونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر علف هرزکشها، قارچ کشها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می شود رشد می کند.
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: عملیات اجرایی تولید محصول سالم در سطح هفت هزار و 620 هکتار از مزارع خربزه، 380 هکتار باغ پسته، 250 هکتار مزارع گوجه فرنگی و 180 هکتار مزارع سیب زمینی این شهرستان اجرا شده است.
وی بر اهمیت تولید محصول ارگانیک برای سلامت مصرف کنندگان تاکید و بیان کرد: افزایش میزان محصولات سالم و ارگانیک در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی تربت جام است.
خوشخو افزود: در صورت تحقق چنین امر مهمی می توان از ظرفیت قابل ملاحظه صادراتی محصولات کشاورزی ارگانیک به نفع کشاورزان و اقتصاد خراسان استفاده بهینه کرد.
وی در ادامه به اجرای طرح آبیاری نوین در سطح مزارع تربت جام نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک 23 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده که 45 درصد مزارع این منطقه را در بر می گیرد.
تربت جام 14 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد. سالانه 30 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در 45 هزار هکتار مزرعه و باغ این شهرستان تولید می شود. تربت جام در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.