مسعود مهدیزاده مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون به ازای هر هکتار زمین صنعتی در خراسان رضوی برای 54 نفر فرصت شغلی ایجاد شده در حالی متوسط کشوری این شاخص 42 نفر به ازای هر هکتار زمین است.
وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده به ازای تامین هر لیتر آب بر ثانیه نیز در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی 83 نفر می باشد در حالی متوسط کشوری در این زمینه 55 نفر است. همچنین اشتغال ایجاد شده به ازای هر مگاوات ساعت برق تامین شده در شهرکها و نواحی صنعتی استان 116 نفر است در حالی متوسط کشوری این شاخص 95 نفر می باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اینک دو هزار و 424 واحد صنعتی با اشتغال 74 هزار و 966 نفر در سطح شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر هستند که معادل 9.2 درصد اشتغال کشور و 40 درصد از صنایع خراسان رضوی استان است.
وی افزود: تاکنون 647 مگاوات برق و 903 لیتر در ثانیه آب در شهرکها و نواحی صنعتی تامین شده است.
مهدیزاده به مزایای ویژه و رایگان استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: تهیه زمین مناسب برای اجرای طرحهای صنعتی مطابق با اصول فنی و مهندسی، دسترسی سریع به امکاناتی از جمله راه، آب، گاز، فاضلاب صنعتی، استفاده از خدمات نرم افزاری، مشاوره ای، مهندسی، مدیریتی، فراهم شدن بستر مناسب برای ایجاد شبکه ها و خوشه های مرتبط با یک صنعت از مزیتهای ویژه استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی است.
وی ارائه خدمات رایگان در زمینه صدور مجوزهای ساخت و ساز و پایان کار واحدهای صنعتی، امکان تامین دفترچه های قرارداد تخصیص زمین برای دریافت تسهیلات بانکی، عدم نیاز به کسب مجوز جداگانه از ادارات و سازمانهای متعدد را از دیگر مزیتهای ویژه استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی برشمرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: پارسال 63 واحد صنعتی راکد و تعطیل شده مستقر در شهرکهای صنعتی استان با مشاوره خدمات فنی و مهندسی کلینیکی شرکت شهرکهای صنعتی به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.