قاضی محمد بخشی محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرداد ماه امسال موضوع حال نامساعد این پلنگ در باغ وحش مشهد توسط فعالان محیط زیست مطرح شد.
وی ادامه داد: با توجه به حال نامساعد این پلنگ اقداماتی توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی انجام شد اما انجام ام.آی.آر برای تشخیص بیماری و اقدام طبی به منظور بهبودی این پلنگ ضروری است لذا در هفته جاری موضوع انجام سریع این اقدام از سوی دادستانی به اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان ابلاغ شد.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون دستگاههای متولی نتوانسته اند مرکزی برای انجام ام.آی.آر این حیوان پیدا کنند اما سازمانهای مردم نهاد هنوز پیگیر این موضوع هستند. باید هرچه سریعتر این اقدام انجام شود.
طبق پرونده پزشکی پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد، ارس چند سال پیش به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی بوده و هر چند ماه یکبار دچار تشنج می شده است.
با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداریهای اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداریهای مختلف از این حیوان انجام شد. ام.آی.آر گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ است که هنوز عملیاتی نشده است.
107 گونه و 680 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شوند. این گونه ها شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و نمونه های جانوری شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دو زیست است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.