غلامحسین شافعی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی در مشهد افزود: پیشنهاد من این است که اتاقهای بازرگانی استانهای مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی جلسه ای مشترک برگزار کنند تا یک هلدینگ حمل و نقل ریلی بخش خصوصی راه اندازی شود.
وی اظهار کرد: هر چند راه اندازی این هلدینگ سخت است اما در دراز مدت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه هم به موضوع حمل و نقل ریلی شهری و غیر شهری توجه شده و حتی اختصاص فاینانس هم در نظر گرفته شده است که نقطه قوت برای توسعه حمل و نقل ریلی است.
شافعی افزود: دولت باید هنگام کمبود واگن به سوی تامین آن از طریق در اختیار گرفتن واگن امدادی یا خصوصی برود و یا اینکه با راه اندازی هلدینگ حمل و نقل ریلی مشکل را بطور اساسی حل کند.
وی ادامه داد: علاوه بر مشکل کمبود ریل و واگن، سرعت حمل و نقل ریلی هم مهم است که باید به آن توجه شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: هم اکنون یک سرمایه گذار خراسانی در زنجان کارخانه تولید واگن مسافربری و باری راه اندازی نموده که با قیمت بسیار مناسب محصول خود را عرضه می کند که این امر نیز فرصتی برای راه اندازی هلدینگ یاد شده است.
شافعی گفت: مشکلات حمل و نقل به ویژه کمبود واگن همواره یکی از مشکلات توسعه روابط بخش خصوصی ایران با کشورهای آسیای میانه به خصوص ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان است.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.