جعفر مروارید روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این جشنواره روزهای دهم تا چهاردهم شهریور ماه جاری در مشهد برگزارخواهد شد.
وی اظهار داشت: هدف از این اقدام ایجاد فضای نشاط اجتماعی و هنری در پردیس سینمایی گلشن مشهد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این رویداد با تبلیغات محیطی، حرکت نمادین عروسکها، غرفه های نقاشی و آشنایی با مشاغل همراه خواهد بود و در سینما گلشن هم ستاد خبری آن برگزار می شود.
مروارید افزود: از دیگر بخشهای این رویداد هنری اکران فیلمهای خاطره انگیز سینما برای کودکان و نوجوانان است که با هدف ایجاد انسجام و هویت مشترک بین نسلی انجام می شود.
وی ادامه داد: کارگاهها و نشستهای تخصصی این جشنواره نیز در همین ایام در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار می شود و مراسم پایانی این جشنواره نیز با حضور هنرپیشگان ملی و استانی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: طی پنج روز برگزاری جشنواره در مشهد 10 فیلم اکران می شود که 2 فیلم از این تعداد از کشورهای بلژیک و روسیه است.

* بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با برگزاری استانی جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در مشهد، بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی نیز 11 تا 14 شهریور در این شهر برگزار می شود.
مروارید افزود: 90 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که 12 اثر به جشنواره راه یافته است.
وی اظهار کرد: 91 اثر هم در بخش نمایشنامه نویسی به این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 2 اثر به عنوان برگزیده در مراسم پایانی جشنواره معرفی می شود.
مروارید گفت: تئاتر هم اکنون به یک چشمه جوشان در مشهد تبدیل شده و خراسان رضوی و مشهد هم از نظر رونق اقتصادی، هم از نظر سطح کارهای ارائه شده و هم از نظر جامعه هنری قطب تئاتر ایران است.
وی افزود: هم اکنون 14 نمایش و تئاتر به شکل همزمان در سالنهای تئاتر شهر مشهد در حال عرضه است که با اقبال عمومی مواجه شده است.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.