به گزارش ایرنا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افتتاح این نیروگاه با هزینه کرد یک میلیارد و 200 میلیون ریال و ظرفیت 20 کیلووات، 20 درصد در انرژی مصرفی این اداره کل صرفه جویی خواهد شد.
علیرضا نصرآبادی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دستگاه های اجرایی موظف شدند حداقل 20 درصد انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی های پاک و نو تامین کنند که منابع طبیعی استان در این زمینه پیشگام بود.
وی انرژی خورشیدی را از ظرفیت های مهم استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر پنج دستگاه اجرایی دیگر در استان نیز تاسیس نیروگاه خورشیدی را در دستور کار قرار داده و به زودی به این سیستم مجهز می شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در ادامه به افتتاح 27 طرح در حوزه های مختلف همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: برای این پروژه ها 33 میلیارد و 344 میلیون ریال هزینه شده است.
وی از افتتاح بزرگترین طرح آبخیزداری بند خاکی شرق کشور در شهرستان خوسف خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 12 میلیارد ریال فردا در منطقه آراک بین آباد این شهرستان به بهره برداری می رسد.
نصرآبادی جمعیت برخوردار این پروژه را 260 خانوار اعلام کرد و یادآور شد: ارتفاع این سازه 13 متر، طول تاج 193 متر، حجم خاکریزی 91 هزار متر مکعب و حجم مخزن 450 هزار متر مکعب در نظر گرفته شده است.
وی به اجرای عملیات آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: آغاز این طرح از خراسان جنوبی بود لذا امسال 200 میلیون دلار در سطح کشور به این مهم اختصاص یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: سهم استان در وهله نخست از این محل 15 میلیارد و 760 میلیون تومان در نظر گرفته شده که آزاد سازی نقدی و تخصیص 100 درصدی از جمله مزایای این اعتبارات است.
وی به افتتاح ساختمان اداری منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند اشاره کرد و گفت: تا قبل از این اداره شهرستان در محل استیجاری بود ولی اکنون با هزینه 507 میلیون تومان در مساحت 388 متر مربع ساختمانی برای آنها تاسیس شد که هم ساختمان اداری است و هم یگان حفاظت این اداره را در برگرفته است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.