به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در بیرجند افزود: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و در کنار قانون اساسی، پارلمان، احزاب و انتخابات مطبوعات از ارکان اصلی دموکراسی محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه دموکراسی به معنای حکومت مردم بر مردم است گفت: این مهم به معنای یک جاده دوطرفه است یعنی علیرغم اینکه قانون اساسی به صراحت مطبوعات را در بیان مسائل آزاد می داند اما نباید مخل نظم و امنیت عمومی جامعه شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در کنار مطالبه گری ها و مباحثی که خبرنگار را تجسم امانتداری، واقع بینی و دلسوزی می دانیم خبرنگاران شغلی سخت را برای ارتقا و توسعه منطقه خود با عشق و علاقه انتخاب می کنند.

**بیان حقایق نیازمند کار حرفه ای و تخصصی است
وی گفت: باید در کنار این مطالبه گری ها حقایق را ببینیم و بیان حقایق و تاثیر بیان آن نیازمند این است که خبرنگار کار حرفه ای و تخصصی انجام دهد.
اسماعیلی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف برای خبرنگاران استان آغاز شده و ادامه خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه تک تک روزنامه نگاران و خبرنگاران باید برای خود نقشه راه مشخصی داشته باشند اظهار داشت: بین کسب و ارسال یک خبر و کسب و درک، تحلیل و ارایه صحیح آن تفاوت وجود دارد.

**هدف درازمدت رسانه های استان رسیدن به توسعه است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در درازمدت هدف و نیت رسانه های ما مشخص است تا استان را به توسعه برسانند که این مستلزم آگاهی و جلب اعتماد مردم بدون قصد و غرض است.
وی گفت: اگر همه ما در هر زمینه ای گوش دادن به ندای فطرت و فرموده امام علی (ع) که «آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و برعکس» را تابلو و نقشه راه قرار دهیم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
وی افزود: ما برای رفع مشکلات خبرنگاران استان تلاش می کنیم و خبرنگاران نیز بدانند اگر فردی عمدا خبرنگار گریز است آن را منعکس کنند و از بیان و پیگیری مطالبات خسته نشوند.
اسماعیلی اظهار داشت: در برخی امور در کلان کشور و شرایطی که کشور ما نیازمند آرامش، همدلی، ایجاد امید و نشاط بین مردم است حرف هایی شنیده می شود که عجیب و غریب است.

**فضای مجازی جای خود را باز کرده است
وی با اشاره به فعالیت شبکه های مجازی گفت: بخواهیم یا نخواهیم فضای مجازی و نشریات الکترونیک جای خود را باز کرده است اما هیچ چیز نمی تواند جای رسانه های مکتوب را بگیرد.
وی اظهار داشت: واقعیت این است که رسانه های الکترونیک و دیجیتال زیاد شده است اما باید برای فضای مجازی فکر ویژه ای شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در شرایطی که هر فردی بدون تحقیق، آگاهی، صحت و سقم یک مطلب آن در گروه های بی نام و نشان و بدون مجوز منتشر می کند فضای مجازی ساماندهی شود که بخشی از این ساماندهی همان تقویت رسانه هاست.
وی اظهار داشت: ماه اخیر نشستی با اعضای خانه مطبوعات، خبرنگاران و مدیران رسانه های استان برگزار شد که تقاضا دارم گزارش عملکرد این نشست و نتایج آن در اختیار بنده قرار گیرد.
وی گفت: تامین وسیله ایاب و ذهاب خبرنگاران در شب های جلسات استانداری، لغو ارسال سئوال به دستگاه های اجرایی، برقراری ارتباط بیشتر بین روابط عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه از جمله مصوباتی بود که در این نشست مطرح شد.
اسماعیلی درباره حضور نیافتن استاندار خراسان جنوبی در مراسم روز خبرنگار گفت: نبود استاندار در این جلسه نشان بی توجهی نیست بلکه به خاطر ماموریت های کاری قادر به حضور در جلسه نیستند.
وی از رسانه های استان خواست ناامید نباشند و افزود: شور و حرارت رسانه ها به ویژه در ایام هفته خبرنگار باید بیشتر باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: اگر خبرنگاران استان را با نشاط و انرژی مثبت کنید بدون شک با انرژی مضاعف به وظایف خود عمل خواهند کرد.
در این آیین با حضور مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان استان و اهالی رسانه از همسر شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی، خانواده مرحوم غلامعلی خالدی پدر مطبوعات استان، مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی به عنوان رسانه برگزیده در درست نویسی و محمدعلی گنجی فرد خبرنگار و برادر شهید تجلیل شد.
همچنین کارت ویژه خبرنگاران خراسان جنوبی در این آیین رونمایی شد.
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه 1377 به همراه 8 تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید و پس از آن واقعه 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید سرلشکر محمد ناصر ناصری از استان خراسان جنوبی هم جزو دپیلمات های ایرانی بود که در این واقعه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.