به گزارش ایرنا علی ناصری روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی حقوق رسانه افزود: جامعه رسانه ای مطلع، شجاع و تیزبین، نیروی بازدارنده از انحراف کشور است که با عملکرد به موقع اجازه ایجاد انحراف در رفتارهای سازمانی را نمی دهد.
وی بیان کرد: رسانه نقش مهمی در همه ابعاد توسعه دارد و وجود جامعه رسانه ای آزاد به مفهوم آزاد در جریان اطلاعات موجب رشد کشورهای توسعه یافته شده است.
فرماندار بیرجند گفت: بخش عمده فرهنگ عمومی برای ابعاد مختلف توسعه در دست رسانه هاست و آنچه می تواند فضای روانی کشور را متناسب یا علیه خواست مدیران تنظیم کند جامعه رسانه ای است.
وی اظهار داشت: رسانه ها می توانند در همه ابعاد جامعه حضور داشته باشند و سبک زندگی را عوض کنند.
ناصری گفت: رسانه ها می توانند سلیقه و سمت و سوی جامعه و حرکت دولت ها را تغییر دهند لذا باید نحوه تعامل و توانمندی رسانه را بیشتر بشناسیم و با شفاف سازی و روشنگری از ایجاد انحراف در عملکردها جلوگیری شود.
وی افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه حضور رسانه ها را مغتنم می دانیم و امیدواریم رفتار 2 سویه بین دستگاه اجرایی و رسانه به شکل واقعی و مطلوب خود برسد.
وی بیان کرد: چارچوب تعامل 2 سویه بین دستگاه ها به لحاظ اطلاع رسانی خدمات و رساندن صدا و نظر مردم به عنوان اصلی ترین صاحبان این نظام و کشور به مسئولان نسبت به گذشته بهبود یافته است.
فرماندار بیرجند اظهار داشت: کارگاه حقوق رسانه با هدف آموزش حقوق رسانه برگزار شد که مولفه های موثری در بحث جایگاه رسانه ها در جامعه دارد و نحوه بهره برداری از امکانات و فضایی که رسانه ها برای حاکمیت به منظور حضور بین مردم فراهم می کنند در این کارگاه مطرح می شود.
وی با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار گفت: این روز را که مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا است به جامعه خبری استان تبریک عرض می کنم.
ناصری گفت: زمانی بخشی از جامعه رسانه ای بوده و کار رسانه انجام داده ام و امروز هم در تعامل خوبی با جامعه خبری هستیم.
برگزاری کارگاه یک روزه حقوق رسانه در نشست تیرماه امسال شورای اطلاع رسانی استان تصویب و امروز (یازدهم مرداد) با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برپا شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.