حسن یعقوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته ملی مهارت افزود:
این مرکز در زمینی به مساحت 750 متر مربع با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.
وی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دو منظوره شهرستان فردوس با هفت کارگاه آموزشی فعال در بخش برادران شامل کارگاه های صنعت ساختمان، برق ساختمان و صنعتی، اتوماتیک، جوشکاری، صنایع غذایی و کشاورزی قابلیت اجرای 63 حرفه آموزشی را داراست و در مرکز خواهران نیز چهار کارگاه آموزشی شامل صنایع چرم، صنایع دستی، فرهنگ و هنر، عکاسی و تصویربرداری فعال است و قابلیت اجرای 52 حرفه آموزشی را دارد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای فردوس اظهار داشت: سال گذشته پنج رشته آموزشی در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و همچنین 2 دوره آموزشی ویژه مدیران و مربیان آموزشگاه های آزاد برگزار شد و در بخش آموزش های غیردولتی نیز تعداد 9 آموزشگاه در رشته های صنایع دستی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، حسابداری، عمران، بهداشت و ایمنی، امور اداری، طلا و جواهرسازی و فناوری اطلاعات فعال است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 23 نفر دوره آموزش های فنی و حرفه ای در این شهرستان ارائه شده است گفت: 10 تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف شهرستان امضا و 15 درصد آموزش های ارائه شده توسط فنی و حرفه ای نیز در بخش روستایی و عشایری و با هدف توانمندسازی مناطق روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال پایدار انجام شده است.
یعقوبی بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای فردوس پس از بیرجند مقام دوم ارزیابی عملکرد در سطح استان را کسب کرده است.
وی برگزاری 23 هزار و 833 نفر ساعت آموزش برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه مشاوره و هدایت آموزشی به 2 هزار و 955 نفر را از جمله فعالیت های مرکز آموزش فنی و حرفه ای فردوس در سال گذشته عنوان کرد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رادمرد فردوس گفت: چهار ماه نخست امسال نیز تعداد 73 دوره آموزشی برگزار شد و در حال حاضر نیز به 152 نفر مشغول مهارت‌آموزی در بخش‌های مختلف آموزشی هستند.
وی توانمندسازی منابع انسانی و ارتقای کیفی دانش و مهارت، ارتقا و نوسازی تجهیزات آموزشی کارگاه ها، برخورداری عادلانه گروه های هدف از آموزش های فنی حرفه ای، توانمندسازی بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری سازمان با رویکرد تقویت ابعاد نظارتی و آموزش سربازان وظیفه نیروهای مسلح را از جمله برنامه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رادمرد فردوس در سال جاری ذکر کرد.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.