به گزارش ایرنا علی اصغر موسوی کیا روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در بیرجند افزود: از این تعداد 250 نفر به عنوان برگزیدگان شهرستانی در مرحله استانی به رقابت پرداختند و 32 نفر مجوز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.
وی شعر، داستان، مقاله پژوهشی، وبلاگ نویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، نقاشی، طراحی، گرافیک، خوشنویسی و سرود همگانی را از مهمترین رشته های این مسابقه اعلام کرد.
«چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران، اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟» پرسش امسال رئیس جمهوری در آیین بازگشایی مدارس بود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: در هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر 6 دانش آموز و فرهنگی استان حایز رتبه شدند و صادق احمدی نسب و زهرا فتحی در رشته مقاله پژوهشی رتبه سوم کشوری را کسب کردند.
وی گفت: نگار زرنگ در مسابقه سخنوری رتبه سوم و در بخش هر خانواده ایرانی یک پاسخ فاطمه عاشوری به عنوان برگزیده کشوری معرفی شد.
موسوی کیا ادامه داد: در رشته خوشنویسی و وبلاک نویسی هم به ترتیب فهیمه جهانی و حسین توکلی شایسته تقدیر کشوری شناخته شدند.
وی تصریح کرد: طرح سئوال رئیس جمهوری در ابتدای فصل بازگشایی مدارس نمادی از انعکاس مباحث روز در سطح مدارس است و اینکه رئیس جمهوری اخلاق را مورد اهمیت می دانند مسلم این مهم باید در مدارس تقویت شود.
وی گفت: با رعایت اخلاق آستانه تحمل افراد تقویت می شود و بدون شک در ارتقای فضایل اخلاقی جامعه نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.
به گزارش ایرنا در هفدهمین دوره مسابقات پرسش مهر، 11 هزار و 537 دانش آموز و 525 فرهنگی خراسان جنوبی شرکت کردند و پنج نفر حایز رتبه و شایسته تقدیر شدند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.