علی عرب نژاد روز دوشنبه در حاشیه اختتامیه این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح کشوری مشارکت اجتماعی دانش آموزان که از آذرماه سال گذشته در استان آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
وی ادامه داد: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقای توانمندی ها و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان در سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس اجرا شد.
وی تهیه محتوای آموزشی برای تسهیل گران، آموزش تسهیل گری به کارشناسان و معلمان، اجرای فرآیند یادگیری مشارکتی برای دانش آموزان توسط معلمان، حمایت یابی و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی ، ارائه دستاوردهای گروه های داوطلب در جشنواره سالانه، شبکه سازی و تقویت روابط بین مدارس و گروه های دانش آموزی، پایش و ارزشیابی فرآیند را از جمله مراحل اجرای این طرح ذکر کرد.
عرب نژاد گفت: این طرح برای سال اول در بیرجند 30 کلاس در مدارسی که سالن برای آموزش داشتند و معلمان علاقه مند به اجرای طرح بودند برگزار و پس از شناسایی آسیب هایی نوجوانان آن منطقه در قالب پروژه ارائه و عملیاتی شد.
وی یکی دیگر از برنامه های حوزه پیشگیری بهزیستی استان را اجرای طرح پیمایش رصد آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف رصد آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی برای پیشگیری از آسیب ها و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه از طریق توزیع پرسشنامه در سه شهرستان بیرجند ، طبس و نهبندان انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: طرح حمایت یابی جمعیت همیاران نیز با هدف ارتقای دانش این گروه در ارتباط با دوران بلوغ برای 600 دختر 10 تا 19 ساله و والدین آنان ارایه که پس از تایید و تخصیص اعتبار از طرف بهزیستی کشور در استان اجرا شد.
وی به اجرای برنامه همیاران سلامت روان اجتماعی اشاره کرد و گفت: مردم در این برنامه با مشارکت و یاری یکدیگر به شناخت مسایل و مشکلات خود پرداخته و با استفاده از توانایی های خود اقدام به رفع مشکلات موجود و برآورده کردن نیازهای جامعه می کنند.
عرب نژاد اظهار داشت: 13 گروه در شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس، طبس، سرایان، نهبندان، زیرکوه و سربیشه فعال است.
وی با اشاره به فعال بودن 10 پایگاه سلامت اجتماعی در خراسان جنوبی افزود: پایگاه سلامت اجتماعی مکانی است که خدماتی را در حوزه ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسط جمعیت همیاران سلامت اجتماعی ارائه می دهد.
طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان از اول آذر ماه سال گذشته در مدارس استان به اجرا درآمد و امروز در مراسم اختتامیه آن 55 نفر از مجریان و دانش آموزان مشارکت کننده طرح تقدیر شدند.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.