به گزارش ایرنا علی عرب نژاد روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: شعار هفته بهزیستی امسال « بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: این سازمان درسه حوزه اجتماعی، پیشگیری و مشارکت های مردمی فعالیت دارد و پارسال 102 هزار نفر از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار شدند.
عرب نژاد ادامه داد: بخشی از این خدمات عام بوده و بخشی خاص بوده که خدمات بخش خاص در2 قالب مستمری و غیر مستمری به 30 هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی استان ارایه شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه معلولیت و پیشگیری سال قبل گام های موثری برداشته شد، عنوان کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت شنوایی طرح غربالگری بینایی 100 درصد پوشش داده شد.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه امسال طرح غربالگری ژنتیک در حال انجام است، یادآور شد: سال قبل نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد و توانستیم بسیاری از معلولیت های ذهنی و جسمی را کنترل کنیم.
وی از اجرای طرح غربالگری اضطراب به صورت وسیع در سطح استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح شاهد افزایش ازدواج و کاهش طلاق در سطح کشور هستیم.
عرب نژاد گسترش اورژانس های اجتماعی را از دیگر اقدامات بهزیستی استان دانست و گفت: فعالیت این مراکز شبانه روزی شد و 22 نفر برای تجهیز و توسعه اورژانس ها بکارگیری شدند.
وی بیان کرد: در خصوص توانمند سازی جامعه هدف، پارسال 176 معتاد توانسته اند تمام مراحل بهبودی و توانمند سازی را به اتمام برسانند و به پاکی کامل برسند و در نهایت با استفاده از تسهیلات بانکی وارد کسب و کار شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته میزان مستمری افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی افزایش یافت اظهار داشت: میزان مستمری هر خانواده یک نفره ماهانه 193 هزار و 500 تومان و پنج نفر به بالا 610 هزار تومان شد امسال نیز افزایش 10 درصد مستمری بگیران مصوب شده است.
وی بیان کرد: برای نخستین بار در استان پارسال جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان با هدف توانمند سازی جامعه هدف در خراسان جنوبی برگزار شد.
عرب نژاد ادامه داد: همه ساله جشنواره هایی با عناوین مختلف در سایر استان ها برگزار می شود اما تاکنون در خراسان جنوبی به دلیل کم برخورداری و کمتر توسعه یافتگی برگزار نشده است.
مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: در نتیجه برگزاری این جشنواره، اکنون 2 گروه تئاتر معلولان از خراسان جنوبی در سطح کشوری نقش ایفا کنند، همچنین خیلی از معلولان از خانه بیرون آمده و وارد جامعه شدند.
وی گفت: امسال نیز جشنواره هنرهای تجسمی معلولان در استان برگزار می شود چراکه اگر پیشقدم نشویم اینگونه جشنواره ها مانند گذشته در استان های برخوردار برگزار می شود.
عرب نژاد با بیان اینکه خدمات بهزیستی گسترده است و بیش از 70 وظیفه برای این نهاد حمایتی تعریف شده است، یادآور شد: هم اکنون بیش از هشت هزار نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر بوده و هدف کلی ما توانمند سازی جامعه است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.