به گزارش ایرنا سید مهدی طلائی مقدم پنجشنبه شب در نشست خبری با بیان این که بخشی از افزایش قیمت ها بی رویه است افزود: اگر وفاق و همراهی در مجموعه دولت و مردم وجود داشته باشد، اجازه سوءاستفاده به افراد داده نخواهد شد.
وی اظهار داشت: دلال‌ها و واسطه هایی که با معاملات صوری باعث افزایش بی رویه قیمت مسکن در طبس هستند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند و تاکنون پنج نفر شناسایی شدند که افراد شناسایی شده هم کدام از 10 تا 100 قطعه زمین دارند.
وی با اشاره به تشکیل شورای تامین و کمیته نظارت بر قیمت ها و شورای مسکن گفت: مقرر شد نیروی انتظامی گزارش کامل این اخلالگران را به دادستان بدهد تا برخورد قانونی شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در جلسه مذکور مقرر شد مسئولان راه و شهرسازی بر قیمت ها نظارت کامل داشته باشند و مسئولان صنعت، معدن و تجارت مرتب بنگاه‌های املاک را بازدید و اخلالگران را با همکاری نیروی انتظامی شناسایی کنند.
وی گفت: بخش دیگری که باعث افزایش قیمت می شود کم لطفی هایی است که از طرف دریافت کنندگان زمین از دولت انجام می‌شود و این افراد با زمینی که از دولت دریافت کردند، بدون برگ واگذاری، بدون ساخت و ساز و بی آنکه تعهداتشان را انجام دهند و پایان کار و سند بگیرند، آن را به فروش می‌رسانند که خلاف قانون است.
طلائی مقدم اظهار داشت: براساس مصوبه شورای تامین و شورای مسکن شهرستان اگر گزارش آن به راه و شهرسازی برسد، از واگذاری این اراضی جلوگیری می کنیم و کسانی هم که از این افراد خریداری می کنند باید دقت داشته باشند براساس چه سند و مدرکی آن زمین را خریداری می کنند.
وی افزود: براساس آخرین گزارش ها در چند هفته گذشته با نظارت هایی که انجام شد تاثیر مثبتی داشته است.
فرماندار ویژه طبس درباره علل افزایش مسکن در کشور گفت: کاهش نرخ سود بانکی، نوسانات و مشکلاتی که در صندوق های قرض الحسنه به وجود آمد و نقدینگی موجب ایجاد بازار کاذب شد و بخشی از آن در بازار ارز و طلا و بخشی در بازار مسکن وارد شد.
وی ادامه داد: اردیبهشت ماه امسال افزایش قیمت در کل کشور و به ویژه در طبس داشتیم.
طلائی مقدم بیان کرد: در مزایده هایی که راه و شهرسازی برگزار می‌کند حتی از سایر نقاط استان متقاضی شرکت در آن می شوند چرا که سمت و سوی سرمایه گذاری در شهرستان طبس، مثبت است.
وی همچنین با تبریک روز قلم گفت: در موضوعات مختلف خبرنگاران با رصد و انعکاس به موقع رویدادها به ما کمک کردند و مواردی بوده که در سطح اجتماع مطرح بوده و ما بی اطلاع بودیم که با طرح موضوعات در رسانه ها مطلع شدیم و پیگیری کردیم.
فرماندار ویژه طبس افزود: فضایی که امروز در ادارات شهرستان و مردم طبس شاهد آن هستیم روحیات بی نظیری است که می تواند شهرستان را به سمت توسعه سوق دهد.
وی با بیان این که برخی حاشیه ها وجود دارد و برخی ساختگی است گفت: لازمه شناخت حاشیه ساختگی و غیر آن، داشتن اطلاعات دقیق از موضوع است و با داشتن اطلاعات صحیح تصمیم گیری در مقابل آن درست خواهد بود.
وی افزود: حاشیه و اختلاف نظر هر جایی وجود دارد اما اگر بخواهیم خیلی به حاشیه ها بپردازیم از اصل مطلب دور خواهیم شد و تاکنون هم سعی کردیم تا جایی که می‌شود از حاشیه ها پرهیز کنیم.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.