به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در نشست شورای اداری استان افزود: با توجه به وجود مشکلات مالی چرا باید جذب اعتبارات نقدی برخی دستگاه های استان، صفر باشد.
وی افزود: همچنین 30 دستگاه اجرایی استان بین یک تا 50 درصد، 15 دستگاه بین 50 تا 80 درصد و هشت دستگاه بین 80 تا 100 درصد اعتبارات را جذب کردند.
وی اظهار داشت: دستگاه های دادگستری، سازمان امور اقتصاد و دارایی، اداره کل راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای، اداره کل دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری اسدیه و دانشگاه صنعتی بیرجند جزو دستگاه های برتر در جذب اعتبارات بوده اند.
وی اظهار امیدواری کرد: سایر دستگاه های اجرایی که در جذب اعتبارات ناموفق بوده اند در فرصت باقیمانده تا 31 تیرماه جاری تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به پروژه ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس افزود: احداث زائرسرا برای نخستین بار توسط این استان مطرح شد و اکنون زیبنده نیست که جزو آخرین استان ها برای احداث و تکمیل این پروژه باشیم.
علوی مقدم ادامه داد: در راستای تکمیل این پروژه قرار است از طرح خشت های آسمانی، امروز پرده برداری شود که در قالب این طرح از ظرفیت کارکنان دستگاه های اجرایی استان استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: اعتقاد مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی به موضوعات دینی و مذهبی ما را بر آن داشت با توجه به وجود محدودیت های مالی دست خود را پیش آنها دراز کنیم.
وی اظهار داشت: طرح خشت های آسمانی با میل، رغبت و رضایت مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی انجام می شود لذا افرادی که تمایل داشته باشند می توانند به صورت رقمی، کسر از حقوق یا سایر روش ها کمک کنند.
وی عنوان کرد: برای مشارکت و مساعدت مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی فرم هایی در اختیار آنها قرار می گیرد تا از این طریق برنامه اجرایی درستی در این زمینه داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ارتباط با اعتبارات استان افزود: در شرایط کنونی که هم با کمبود منابع اعتباری مواجه ایم و هم اعتبارات بخشی به صورت نقدی و بخشی اوراق است این موضوع مسئولیت پیگیری ما را شدید تر می کند.
علوی مقدم گفت: برای جذب اعتبارات توسط دستگاه های اجرایی استان مکاتباتی از پایان سال قبل شروع شد اما اگر دستگاه تنها به منابع استانی اکتفا کنند دچار روزمرگی خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی به نسبت وسع خود سهم استان را از منابع ملی جذب کنند چراکه اگر اقدام موثری قرار است انجام شود آن اخذ سهم منابع ملی خواهد بود تا از این طریق در شتاب پروژه ها و توسعه استان بکوشیم.
علوی مقدم با بیان اینکه از مجموع اعتبارات تخصیصی نقدی تاکنون 59 درصد جذب شده است، یادآور شد: جذب مابقی اعتبارات در این زمینه نیازمند تلاش وافر دستگاه ها تا 31 تیرماه را می طلبد.
وی مجموع اعتبارات جذب شده استان در حوزه اسناد را 39 درصد اعلام کرد و افزود: برای جذب این اعتبارات نیز انتظار داشتیم مدت زمان در نظر گرفته شده تمدید شود که در حال رایزنی هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به سامانه ستاد در جذب به موقع اعتبارات عمرانی اظهار داشت: این سامانه دارای مشکلات و ایرادات بزرگی از جمله محدودیت تعداد بخش های ورودی اطلاعات و کندی سیستم است.
علوی مقدم افزود: همایش معاون عمرانی استانداری های سراسر کشور هفته گذشته برگزار شد که تمامی معاونان نسبت به این سامانه اعتراض داشتند.
وی اضافه کرد: قطع و وصل عملکرد سامانه، عدم آموزش کاربران در دستگاه های اجرایی به ویژه ادارات شهرستان های دور، عدم پیش بینی برای کسبه و پیمانکاران و زمانبر بودن امور مرتبط با سامانه ستاد از دیگر مشکلات بود که در این زمینه مکاتباتی با مسئولان بالادستی انجام شده است.
وی با بیان اینکه امسال برنامه های نظارتی پروژه های عمرانی نیمه تمام دستگاه های اجرایی تشدید می شود، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی برای این مهم ناظر فنی، مشاور با تجربه و مناسب با استفاده از بخش خصوصی را در نظر داشته باشند.
وی با تاکید بر کنترل کیفیت پروژه ها با استفاده از خدمات آزمایشگاه مورد تایید، اظهار داشت: پروژه هایی که شیت آزمایشگاهی نداشته باشند از نظر ما مردود خواهد بود چون این اعتبارات ناچیز باید با کیفیت بسیار بالا و استاندارد تقدیم مردم شود.
وی گفت: نظارت مستمر و مستقیم در پروژه ها، جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از ضوابط و رعایت دقیق مصوبات شورای فنی استان از دیگر نظارت هایی است که در تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام دستگاه های اجرایی مدنظر خواهد بود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.