به گزارش ایرنا حسین گل محمدی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه طبس به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: تمام رسیدگی ها به پرونده های ورودی با تاکید بر حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و رعایت فرمان هشت ماده ای تاریخی امام راحل و در اسرع وقت و بدون اطاله دادرسی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به آثار منفی مجازات حبس در برخی اشخاص، از مجازات های جایگزین حبس استفاده شده است.
رئیس دادگستری طبس بیان کرد: در گذشته های نه چندان دور در طول یک سال حتی یک فقره طلاق نداشتیم ولی متاسفانه امروزه شاهد وقوع بیش از 80 مورد طلاق در سال هستیم.
وی افزود: این زنگ خطری است که قبح طلاق ریخته می شود و پرونده های زیادی در این زمینه تشکیل شده اند.
گل‌ محمدی در خصوص علل افزایش آمار طلاق گفت: یکی از علل طلاق اعتیاد است که از آن به عنوان بلای قرن یاد می‌شود و منشا بسیاری از معضلات اجتماعی و از هم پاشیدن خانواده هاست.
وی گذشت نکردن در زندگی، کم بودن آستانه صبر و تحمل به ویژه در زوج های جوان، توقعات نابه جا، تجمل گرایی، سوء ظن ها و بدبینی ها، ازدواج های در سنین پایین بدون فراگیری مهارت های زندگی، بیکاری و دخالت های منفی والدین و بستگان را از دیگر علل عمده طلاق در شهرستان طبس برشمرد.
رئیس دادگستری طبس اظهار داشت: باید به خانواده به عنوان کوچکترین اما موثرترین نهاد اجتماعی نگاه عمیق و جامع داشته باشیم و نباید اختلافات خانوادگی را بلافاصله در محاکم و دادگاه ها مطرح کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ مراجعه به واحده های مشاوره، داوری و حکمیت که در آموزه های دینی ما تاکید شده است باید در خانواده ها احیا شود.
گل‌ محمدی گفت: سال گذشته در اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان، 3 هزار و 202 فقره سند مالکیت صادر شده و در دفاتر اسناد رسمی7 هزار و 593 سند تنظیم شده است.
وی افزود: نخستین سند فرودگاه های کشور در شهرستان طبس و در سال 96 صادر شده است.
رئیس دادگستری طبس بیان کرد: بالغ بر 70 درصد زندانیانی که در این شهرستان در بند هستند مربوط به مواد مخدر و اغلب این زندانیان از دیگر استان ها هستند.
وی افزود: با همت مردم نوع دوست طبس و همکاری ستاد دیه، در سال گذشته 12 نفر از بدهکاران مالی از زندان آزاد شدند.
گل ‌محمدی گفت: با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی که از امتیازات دستگاه قضاست، بالغ بر 80 درصد ابلاغ های پرونده ها در شهرستان طبس به صورت الکترونیکی و در سامانه ابلاغ انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از فناوری های نوین برای کوتاه کردن فرایند دادرسی، استفاده از مجازات های جایگزین حبس، برگزاری مسابقات منطقه ای قرآن کریم، راه اندازی واحد صلح و سازش و واحد مشاوره از اقدامات مهم دادگستری در سال گذشته بوده است.
رئیس دادگستری طبس گفت: با همکاری مردم و همیاری نهادهای دولتی و امنیتی به خصوص شورای تامین، فرماندار ویژه و دادستان، این شهرستان به لحاظ امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی افزود: ما باید قانون پذیری را به یک فرهنگ در شهرستان طبس مبدل کنیم و شکوفایی در همه ابعاد یک جامعه در گرو عمل به قانون است.
7217 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.