به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر سنجری یکشنبه شب در دیدار اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سربیشه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: تشکیل کارگروه مردمی طلاق با محوریت مساجد و معتمدان از کارهای انجام شده در این شوراست.
وی اظهار داشت: سال گذشته چهار جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سربیشه برگزار شد و از ابتدای امسال یک جلسه این شورا برگزار شده است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سربیشه گفت: متاسفانه با افتخار رقص و پایکوبی در مراسم اتفاق می افتد و این اقدامات با عناوین رسم بومی محلی و فرهنگی معنوی انجام می شود.
وی افزود: مصوبه ای در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با این عنوان تصویب و در شهرستان ها اجرا شود که اگر رقص بد است نباید اجرا شود.
حجت الاسلام سنجری بیان کرد: بحث طلاق، اعتیاد و شبکه های تلگرامی در شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مطرح شده است.
وی گفت: گاهی در فضای مجازی در گروهی که عنوان سربیشه را هم دارد به همه شئونات نظام مقدس جمهوری اسلامی توهین می شود و وقتی از عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر تقاضای برخورد با آنها می شود، می گویند خلاء قانونی وجود دارد.
وی افزود: بعضی وقت ها جامعه متدین دلسرد شده و می گویند با این موارد چرا برخورد نمی شود.

**شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مردمی اداره می شود
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ها نوپاست و به صورت صد درصد مردمی و با حضور ایثارگرانه اعضای ستاد اداره می شود.
سردار علی قاسمی افزود: شوراهای های شهرستانی مشکلات مربوط را به ستاد استانی منتقل کنند و این شورا برای ارائه راهکار است.
وی اظهار داشت: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر اعتبار و بودجه ای ندارند، نیروی سازمانی نداشته و اعضا با حفظ سمت کار را دنبال می کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: هیچ مرجعی در خصوص رقص مجوز نداده، نه رقص مختلط و نه رقص زن برای مرد به لحاظ شرعی از طرف اسلام عزیز مجوزی داده نشده است.
وی افزود: اولویت های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سربیشه مشخص شده و قرار است در ادارات شورا ایجاد شود.
وی بیان کرد: مجمع خیران امر به معروف و نهی از منکر را می توان در شهرستان سربیشه از ریش سفیدان و معتمدان تشکیل داد و صورتجلسات آن برای ستاد استان ارسال شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.