به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در جلسه رفع مشکلات آزاد راه بیرجند - قاین، با تاکید بر اینکه باید تابو نبود حضور سرمایه گذار و بخش خصوصی در استان شکسته شود افزود: برای رفع این مشکل از تمام توان و جدیت خود در تمامی بخش ها استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: برای نهادینه سازی حضور سرمایه گذار در استان باید ابتدا نگاه ما ایجاد فرصت و تضمین سود مناسب برای آنان باشد.
علوی مقدم با بیان اینکه برای تکمیل پروژه بزرگراه بیرجند - قاین 40 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است یادآور شد: باید در اجرای این پروژه تمام موضوعات عمرانی، اقتصادی، اجتماعی بررسی شده و سپس بهترین گزینه با کمترین آسیب انتخاب شود.
وی افزود: بعد از موضوع آب، بحث راه از مسائل مهم و اساسی استان است لذا برای رفع مشکلات آزاد راه بیرجند - قاین با تدبیر استاندار خراسان جنوبی و هماهنگی های وزارت راه و شهرسازی موافقت‌ هایی انجام شده است.
وی ادامه داد: رفع بخشی از مشکلات این آزاد راه به اقدامات داخل استان و بخشی دیگر به پیگیری‌ هایی مورد نیاز از وزارت راه و شهرسازی مربوط می شود.
وی بیان کرد: اتمام پروژه آزاد راه بیرجند - قاین الگویی مناسبی برای سایر بخش ها به ویژه ورود سرمایه گذاران بیشتر در حوزه راه ها خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر با کندی ورود سرمایه گذاران مواجه هستیم اما برای جبران بخشی از سود بانکی تسهیلات پرداختی به پیمانکار و سرمایه گذار پروژه یاد شده، از بودجه استانی استفاده خواهیم کرد.
وی از مدیران عامل و شعب بانک های استان خواست برای ارائه تسهیلات برای تکمیل و تسریع در روند اجرای پروژه آزاد راه بیرجند - قاین تکمیل ظرف یک هفته آینده پیشنهاد و راهکار ارایه دهند.
علوی مقدم تاکید کرد: دفتر امور برنامه ریزی استانداری باید ظرف 15 روز آینده مدل ‌های متعددی که امکان استفاده برای پروژه آزاد راه بیرجند - قاین است را ارائه دهد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.