به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان افزود: ایمن بودن جاده های خراسان جنوبی و رفاه حال مسافران از وظایف مهم دستگاه های مربوطه است.
وی ادامه داد: باید مدیران دستگاه های اجرایی برای کاهش تلفات جاده ای و ایمن تر شدن جاده های برون و درون شهری تلاش بیشتری کرده و برای رفع نقاط حادثه خیز نیز راهکارهای مناسب ارائه دهند.
وی بیان کرد: در کمیته ای که به این منظور تشکیل خواهد شد برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت تعیین می شود، این کمیته از امروز به مدت 15 روز برای ارایه راه حل ها و 15 روز دوم به مدت 2 ماه برای اجرایی کردن راه حل ها و رسیدن به نتیجه نهایی نسبت به رفع نقاطی که به تصویب این کمیته رسیده اقدام کند.
وی اظهار کرد: همه می دانیم که دستگاه های اجرایی با محدودیت های مالی مواجه هستند می توان با تدبیر بهتر و هزینه کمتر، جلوی بسیاری از تلفات جاده ای را گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: کمیته بررسی و ارایه راه حل های مناسب برای رفع نقاط حادثه خیز استان متشکل از راه و شهرسازی، پلیس راه، راهداری و معاونت عمرانی استاندار است که باید در مدت 15 روز در این زمینه آسیب شناسی های لازم را انجام و ارایه دهند.
علوی مقدم تاکید کرد: در جلساتی که برای رفع مشکلات مردم برگزار شده و همه مدیران دور هم جمع می شویم باید به نتیجه و خروجی مناسب دست یابیم لذا همکاری و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی بسیار حائز اهمیت است.
وی خطاب به مسئولان دستگاه های اجرایی گفت: فرار از مسئولیت اخلاقی نبوده و از لحاظ عرفی نیز درست نیست لذا مکاتبه های جداگانه دستگاه ها برای رفع یک مشکل کارگشا نیست و نیاز به هماهنگی دارد.
وی با تاکید بر بازگشایی برخی جاده های آسفالت شده استان افزود: اگر هر روزی برای بازگشایی راه ها تعلل کنیم ممکن است جان یک نفر را به خطر بیندازیم.
وی اضافه کرد: راه و شهرسازی استان موظف است تا پایان خرداد ماه جاری نسبت به آسفالت کردن 2 کیلومتر باقیمانده محور بیرجند - اسدیه اقدام کند.
وی به پیگیری احداث پلیس راه زیرکوه اشاره کرد و افزود: تا دریافت مصوبه و اعتبار مورد نیاز برای این مکان، باید مکانی مناسبی از طریق پلیس راه به فرمانداری این شهرستان معرفی شود تا راهداری نسبت به ساخت یا استقرار کانکس های پیش ساخته تا اطلاع ثانوی اقدام کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ادامه به افزایش تصادفات در چهار روستای حاشیه بیرجند اشاره کرد و گفت: برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات چهار روستای حاجی آباد، دستگرد، امیرآباد و چهکند باید از ظرفیت دهیاری ها استفاده شود.
علوی مقدم تاکید کرد: کامیون های حمل مواد سوختنی در جاده های استان تردد زیادی دارند لذا برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید مسیر مجزایی برای تردد در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: در غیر اینصورت باید با احداث زیرگذرهای مناسب کامیون های حمل مواد سوختنی به سمت شرکت فرآورده های نفتی هدایت شود تا شاهد تردد آنها و احتمال خطر در جاده های منتهی به مرکز استان نباشیم.
وی اضافه کرد: در این زمینه اعتبارات مورد نیاز در نظر گرفته شده و فقط نیاز به مجوزهای لازم در خصوص تعیین مسیر هاست که از راهداری تقاضا داریم نسبت به صدور مجوز ها پیگیری لازم را داشته باشند.
وی در ارتباط با ایجاد تفرجگاه های جاده ای نیز یادآور شد: در این زمینه تازه ورود پیدا کرده ایم اما بخش دولتی و خصوصی باید طرح های مشارکتی را تعریف کرده تا با همکاری میراث فرهنگی ساماندهی این تفرجگاه ها در دستور کار قرار گیرد.
وی از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه های اجرایی در این نشست گلایه کرد و افزود: مسئولان ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی ضمن حضور در جلسات باید پاسخگوی مردم در حوزه وظایف خود نیز باشند.
وی گفت: حتما مدیر دستگاه باید در این جلسات شرکت کند تا تصمیمات و مصوباتی که بار حقوقی دارد به نتیجه مطلوب برسد، حضور نیافتن به منزله بی توجهی به حقوق مردم است.
وی یکی از اولویت های معاونت عمرانی را رفع مشکلات مردم و فراهم کردن رفاه و ارایه خدمات مطلوب به آنها دانست و یادآور شد: مدیران کم کار و آن دسته از مدیرانی که نسبت به حضور در جلسات بی تفاوت هستند را به رسانه ها، مردم و مدیران کشوری معرفی خواهیم کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.