محمدرضا آرین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروهی متشکل از نمایندگان سایر استان ها و وزارتخانه ها، نظرات و نقدهای خود را در خصوص سند آمایش سرزمین خراسان جنوبی تا 2 هفته آینده به صورت مکتوب اعلام خواهند کرد و سازمان نیز پس از جمع بندی نتایج آن را به استان می فرستد.
وی با اشاره به نظر مثبت مسئولان کلان کشور در خصوص سند آمایش استان اظهار کرد: از آنجا که سند آمایش هر استانی باید با استان های همجوار تطابق داشته باشد، لازم است تمامی استان ها سندهای آمایش خود را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه دهند تا پس از اینکه تطابق نهایی با سند ملی انجام شد، به تصویب برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون سند آمایش 17 استان از جمله خراسان جنوبی تمام شده و بقیه استان ها نیز تا تیرماه موظف هستند برای تطابق با سند ملی سند آمایش خود را ارایه دهند.
وی افزود: در این طرح مطالعه جامع در سطح خراسان جنوبی انجام و افقی نیز برای 1415 این استان در نظر گرفته شده است که تمامی قابلیت ها و محدودیت های 11 شهرستان استان را در بر می گیرد.
آرین بیان کرد: این سند آینده خراسان جنوبی را ترسیم کرده است و برنامه ها را به آن سمت هدایت می کند.
وی با بیان اینکه آرمان های تعریف شده در سند آمایش آینده استان را رقم خواهد زد گفت: برخلاف شبهه ای که برخی دستگاه های متولی دارند، از این سند برای توزیع اعتبارات نمی توان سهم خواهی کرد بلکه سند آمایش سرزمینی یک نقشه راه برای استان است که اجرایی شدن آن همت همه دستگاه ها را می طلبد.
وی افزود: اگر اصلاح قوانین و مقررات اتفاق افتد و راهبرد مشخص شده در این سند نیز انجام شود خراسان جنوبی در افق 1415 به اهداف خود خواهد رسید.
مجرح طرح مطالعات آمایش سرزمین استان خراسان جنوبی پیش از این به ایرنا گفته بود: آمایش سرزمین تنها راه رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار است و مسئولان باید در قالب سند چشم انداز، به آینده نگاری و چگونگی توسعه بپردازند.
دکتر محمدمهدی خطیب افزود: طرح آمایش سرزمین از سال 92 در 2 بخش تحلیل وضعیت موجود، شناخت چالش ها و تناقض ها در استان و آینده نگاری در طراحی و برنامه ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب با حضور 40 کارشناس نخبه مورد بررسی قرار گرفته است.
خراسان جنوبی با بیش از 768 هزار نفر جمعیت و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان سومین استان کشور از نظر وسعت است.
این استان مرزی 11 شهرستان دارد و بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.