به گزارش ایرنا عباس لامعی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: گرایش جوانان به هنرستان ها از سیاست های نظام به دلیل اهمیت حرفه آموزی است و اگر فکری به حال هنرستان ها نشود با کاهش سطح علمی و گرایش نداشتن جوانان مواجه خواهیم شد.
وی بیان کرد: افزایش ساعت کارگاهی و نیروی انسانی در سال آینده و از سویی هنرآموز و استاد کار بخشی از نیازهای آموزش دوره متوسطه است که طبق بررسی های انجام شده نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار فقط برای بخش کارگاهی در استان هستیم.
به گفته وی با افزایش سهم تملک دارایی، جلب حمایت نهاد های استان، راه اندازی هنرستان های جوار صنعت، معدن و کارخانه ها، همکاری شهرداری ها و سازمان صنعت معدن و تجارت می توان این امر را محقق کرد.
وی آموزش مهارت رایانه و کلاس های کم جمعیت را یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش در استان ذکر کرد و گفت: با تمام این ها اما تاکنون کمبود معلم نداشته ایم و ساماندهی معلم ها در استان به خوبی انجام شده است.
لامعی با بیان اینکه معلم یکی از مولفه های سخت افزاری مهم در آموزش و پرورش است افزود: اگر به این امر توجه نشود قبرستانی از تجهیزات را فراهم می کنیم اما معلم از جهت سخت افزاری تکرار نخواهد شد.
وی اخذ پنج درصد از عوارض ماده 13 و 16 شهرداری ها را جزو حق فراموش شده آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سال گذشته شهرداری بیرجند 217 میلیون تومان به این اداره کل پرداختی داشته است اما این روند در سایر شهرداری ها محقق نمی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعیین و تکلیف مجموعه ورزشی خیابان ظفر بیرجند که با اعتبار 375 میلیون در سال 91 کلنگ خورده است را از دیگر موارد مورد پیگیری در این شورا عنوان کرد و افزود: این مرکز با 18 درصد پیشرفت فیزیکی، تنها سالن استاندارد از لحاظ ابعاد در خراسان جنوبی است که متاسفانه بنیاد مستضعفان از ساخت آن جلوگیری کرده است.
وی با بیان اینکه ساخت این سالن ورزشی نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار است اظهار کرد: اگر این اعتبار تامین نشود می توان این استخر را به سالن ورزشی سرپوشیده تبدیل کرد و این استخر را به مکان دیگری انتقال داد.
احداث مرکز پیش دبستانی اوتیسم، آموزش مهارت های هفت گانه به 100 سوادآموز و ساماندهی کلاس های کم جمعیت از مهمترین مصوبات جلسه قبل شورای آموزش و پرورش در استان بود.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.