به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند انتظار را قانع نبودن به وضع موجود تعریف کرد و افزود: انتظار به معنای انجام وظیفه نسبت به تغییر جهان ظلم به جهان عدل است و همه در این زمینه وظیفه دارند.
وی بیان کرد: کسانی که تا پای جان در برپایی عدالت ایستادگی کرده و شهید شدند به طور قطع در آزمایشات مختلف زندگی برنده هستند.
وی گفت: شهدا و ایثارگران توانستند کشور را از زیر سلطه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی آزاد کنند و امروز اختیار و مدیریت جامعه در دست ما قرار گرفته است.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز دیگر انگلیس و آمریکا برای کشور ما شاه، نماینده مجلس و شورای روستا و شهر تعیین نمی‌کنند و ملت ایران خودش سرنوشت خود را تعیین می‌کند.
وی افزود: ما مدعی مکتب اهل بیت (ع) هستیم و باید بدانیم چه عملیات، جهاد و کوششی برای تحقق آرمان‌های اسلام و اجرای عدالت انجام دادیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه نباید خود را سرگرم برخی بحث ‌های قشری کنیم گفت: ما مدعی مکتب اهل بیت (ع) هستیم که بعثت 124 هزار پیغمبر در آن خلاصه می‌شود.
وی تصریح کرد: مذهب تشیع دارای 2 بال سبز و سرخ است که بال سرخ به معنای شهادت ‌طلبی و تفکر حسینی (ع) در مقابل ظلم و بال سبز به معنای انتظار مهدی موعود (عج) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بال سرخ را روح دین دانست و گفت: ظلم‌پذیری در دین اسلام وجود ندارد و ائمه اطهار (ع) به ظهور امام زمان و برپایی عدالت در سراسر جهان وعده دادند.
وی بیان کرد: نباید تحت تأثیر سلطه ظلم و ستم قرار گرفت و پیروزی نهایی از آن تفکر شیعه و جبهه حق است.
وی افزود: وجود ائمه اطهار (ع) از ناحیه خداوند برای رسیدن انسان به سیر الی الله است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.