به گزارش ایرنا کاظم قائمی روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: در این مدت کارشناسی ارشد 177 درصد، پزشکی و دندانپزشکی 61 درصد، رشته های دستیاری 208 درصد و (PHD) دکترای تخصصی 567 درصد رشد داشت.
وی بیان کرد: براساس ابلاغیه وزارت بهداشت هدف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رسیدن به دانشگاه برتر شرق کشور تعیین شده است و ما نیز تمام تلاش و همت خود را برای رسیدن به این مهم مدنظر قرار داده ایم و تاکنون به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم.
وی گفت: یکی از نکات مهم دانشگاه علوم پزشکی از نگاه وزارتخانه، ارتقای کیفیت و بهره وری آموزشی است که این دانشگاه در قبولی رشته های تخصصی در کشور سال 92 رتبه 16، سال 93 رتبه سوم و از سال 94 تاکنون رتبه دوم را بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در قبولی رشته های تخصصی و دستیاری کسب کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: یکی از موفقیت های دانشگاه صدور مجوز دانشکده داروسازی است که امید است امسال بتوانیم اولین گروه دانشجویان را در این رشته وارد دانشگاه کنیم.
وی گفت: خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین استان پهناور کشور بوده که 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان فرصت و تهدیدی برای این استان محسوب می شود.
قائمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سال 64 با تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پذیرش 50 دانشجوی پزشکی و 30 دانشجوی پرستاری در قالب دانشکده به طور رسمی فعالیت خود را آغاز و از سال 72 به عنوان دانشگاه شروع به فعالیت کرد.
وی با اشاره به فعالیت 238 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: این دانشگاه در حال حاضر متشکل از 9 دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی، بهداشت در مرکز استان و پرستاری مامایی قاین، پرستاری طبس، بهداشت سرایان و یک آموزشگاه فوریت های پزشکی است.
وی امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه افغانستان و برگزاری آموزش از راه دور را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ذکر کرد و گفت: آموزش پزشکی جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی از طریق ویدئو کنفرانس با دانشجویان افغان انجام شده و ادامه می یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: بیش از 2 هزار و 400 نفر در مناطق محروم و کم برخوردار استان ویزیت رایگان شدند که 11 بیمار شناسایی و به صورت رایگان تحت عمل جراحی مغز و ستون فقرات قرار گرفتند.
وی گفت: در حوزه بهداشت بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد رشد تعداد خانه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، دندانپزشکی، آزمایشگاه و سایر خدمات بهداشتی در استان بودیم.
وی اظهار کرد: بررسی شاخص های بهداشتی یکی از برنامه های مهم این دانشگاه است که میزان مرگ نوزادان و شیرخوارگان از سال 92 تاکنون روند رو به کاهش داشته است.
یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام دارد. براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شعار امسال هفته سلامت «سلامت برای همه» تعیین شده و موضوع مورد تاکید در این هفته «پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا» است.


7557
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.