سرهنگ حسین رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر با وجود بارش باران، تمام جاده های برون شهری استان باز است و و تردد وسایل نقلیه انجام می شود.
وی ادامه داد: بارش باران در برخی از نقاط استان بصورت رگباری است که با توجه به هشدار هواشناسی احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در این مناطق وجود دارد.
وی گفت: بارندگی 48 ساعت گذشته موجب سست شدن شانه برخی از راه های استان شده است لذا رانندگان باید احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند.
به گفته وی، همچنین در این مدت وقوع روان آب در برخی از نقاط استان موجب عبور قسمتی از سیلاب از آب نمای محورهای استان شده که با توجه به پیش بینی شدت بارندگی در 2 روز آینده باید احتیاط بیشتری در رانندگی صورت گیرد.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه در جاده ها حرکت و از سفر به مناطق کوهستانی و صعب العبور خودداری کنند.
رضایی یادآور شد: روز گذشته بر اثر بارش باران، وقوع روان آب را در محور دیهوک به کرمان و بارش شدید تگرگ را در محور ده محمد به بشرویه داشتیم که ساعتی تردد را با کندی مواجه کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم قبل از این اعلام کرد: طبق اطلاعیه های هواشناسی سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته گذشته در استان فعال شد و تاکنون بیشترین بارش باران در شهرستان های طبس، بیرجند، سربیشه، درمیان و خوسف بوده است.
سید ابوالحسن میرجلیلی اظهار کرد: در 72 ساعت گذشته ایستگاه خرو شهرستان طبس با 45 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است و این میزان در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
وی افزود: 71 تیم عملیاتی و امدادی از دستگاه های مختلف به دستور استاندار خراسان جنوبی تا روز سه شنبه هفته جاری که سامانه بارشی فعال است، در استان آماده باش هستند.
وی یادآور شد: با توجه به ماهیت بارش های رگباری و نقطه ای لازم است مردم نکات ایمنی را رعایت و از اسکان در نقاط سیل خیز و حریم و بستر رودخانه ها پرهیز کنند.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.