سید ابوالحسن میرجلیلی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این افراد در چند شهرستان استان امروز برای تفریح در نقاط کوهپایه ای و خوش آب و هوا حضور یافته بودند که تیم های عملیاتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب به آنان امدادرسانی کردند.
وی گفت: همان گونه که در اطلاعیه های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران در روزهای اخیر اعلام شد سامانه بارشی از دیروز (پنجشنبه) در استان خراسان جنوبی فعال شد و تاکنون بیشترین بارش باران در شهرستان های طبس، بیرجند، سربیشه، درمیان و خوسف بوده است.
وی بیان کرد: میزان بارندگی در برخی نقاط کوهستانی استان از دیروز تاکنون به حدود 20 میلیمتر رسیده و ماهیت بارش ها نیز رگباری همراه با احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیرهاست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: بارش شدید باران در زمان کم باعث آب شستگی تعدادی از راه های روستایی و عشایری و عبور آب از معابر اصلی استان شد که بلافاصله با تلاش نیروهای راهداری و سایر عوامل مسیرها بازگشایی شده است.
وی گفت: 71 تیم عملیاتی و امدادی از دستگاه های مختلف به دستور استاندار خراسان جنوبی تا روز سه شنبه هفته آینده که سامانه بارشی فعال خواهد بود، در استان آماده باش هستند.
میرجلیلی اظهار کرد: هفت تیم امدادی از دستگاه های مختلف از جمله هلال احمر، راهداری، فرمانداری و شهرداری ها امروز (جمعه) در پی بارش شدید باران و جاری شدن روان آب در برخی شهرستان های استان برای امدادرسانی اعزام شدند.
وی افزود: تاکنون هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب مانند سه سال گذشته در استان گزارش نشده و خسارات مالی نیز در حد خسارت جزئی به برخی راه ها بوده است.

** مردم به هشدارها توجه کنند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از مردم و مسافران خواست اطلاعیه ها و اخطاریه های هواشناسی و مدیریت بحران را درباره بارندگی و احتمال آبگرفتگی جدی بگیرند و از تردد و اقامت در مسیر رودخانه ها و آب نماها خودداری شود.
وی گفت: بارش های رگباری و نقطه ای تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و با توجه به فردا (شنبه) که تعطیل است مردم نکات ایمنی را رعایت و از اسکان در نقاط سیل خیز و حریم و بستر رودخانه ها پرهیز کنند.
وی افزود: در حال حاضر همه راه های استان باز است و در محور دیهوک - راور با وجود جاری بودن آب از آب نماها اما تردد انجام می شود که رانندگان باید با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.