به گزارش ایرنا علی ناصری روز چهارشنبه در حاشیه تشییع پیکر شهید پاسدار مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر کشور امنیت خود را در 2 حیطه عمده داخلی و پیرامونی تعریف می کند و حضور نیروهای مستشاری ایران در کشورهای عراق و سوریه یکی از راه های تامین امنیت پیرامونی کشور است.
وی گفت: حضور و جانفشانی مدافعان حرم برای تامین امنیت داخلی ما ضروری است و باید از این غیرت و همت تشکر کرد.
فرماندار بیرجند ادامه داد: دست نشانده های رژیم غاصب صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا امروز در عراق و سوریه حضور دارند و قصد آنها ناامنی منطقه با هدف تحت فشار گذاشتن ایران است.
وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون شهیدان بزرگی برای حفظ امینت پیرامونی کشور نثار کرده و شهیدان مدافع حرم، برجسته ترین آنها هستند.
ناصری گفت: ملت ایران با حضور پرشور خود در مراسم تشییع شهدای مدافع حرم مراتب سپاس خود از این عزیزان و خانواده آنها را نشان می دهند.
وی افزود: شهیدان مدافع حرم امروز مدافع آب و خاک کشور هستند و باید به آنها و خانوادهایشان ادای احترام کرد.
وی اظهار کرد: شهیدان مدافع حرم مثل دوران هشت سال جنگ تحمیلی از خود، خانواده و همه چیز خود گذشته و در راه حفظ امینت کشور و دفاع از حرم اهل بیت (ع) قدم می گذراند که قطعا نزد خداوند متعال اجری بزرگ دارند.
ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور از نیروهای سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، متولد 1365 در روستای اسلام آباد نهبندان 2 روز پیش در حمله تروریست ها در سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
پیکر این شهید مدافع حرم امروز (چهارشنبه) با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم، خانواده های شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی از هیات ابوالفضلی بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
آیین وداع با این شهید گرانقدر شامگاه سه شنبه در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.