به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر چهارشنبه در جمع اهالی روستای رزگ از توابع بخش مرکزی شهرستان خوسف گفت: این شهرستان حدود 11 درصد مساحت استان را شامل می شود و با توجه به پراکندگی بسیار زیاد، ایجاد زیرساخت با هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به سایر مناطق با تراکم بیشتر انجام می شود.
وی تصریح کرد: بیش از 200 روستا و آبادی در شهرستان خوسف وجود دارد که در بسیاری از این روستا هنوز خیلی از امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز فراهم نشده و لازم است به این شهرستان توجه ویژه ای شود.
وی گردشگری را یکی از مهمترین و پرسودترین صنایع در دنیا دانست و افزود: باید از این ظرفیت در شهرستان خوسف به بهترین نحو برای اشتغالزایی و افزایش درآمد روستاییان استفاده کرد.
فرماندار خوسف گفت: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده از سال 1393 برای روستاهای فاقد دهیاری نیز اعتبار تخصیص داده می شود و امسال نیز پس از تشکیل جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان نسبت به تخصیص اعتبار برای انجام برخی پروژه های عمرانی در این روستا کمک خواهد شد.
وی اظهار کرد: اقداماتی خوبی برای احیا، لایروبی و کول گذاری قنوات در روستاها با نظارت جهاد کشاورزی و همکاری شرکت تعاونی عشایری شهرستان در حال انجام است.
شفیعی همچنین با اشاره به تشییع باشکوه اولین شهید مدافع حرم استان خراسان جنوبی مرتضی بصیری پور در بیرجند گفت: نهال انقلاب زنده است و با خون این شهیدان زنده تر می شود.
وی تاکید کرد: باید با پاسداشت خون شهیدان و انجام کار برای مردم به اندازه توان و قدرت خود شرمنده خون شهدا نبوده و ادامه دهنده راه آنان باشیم.
حضور در جمع اهالی روستاهای گلگون، ماهمیران، تجگ، کلاته شمس و بازدید از معدن سنگ مرمریت آرک از دیگر برنامه های فرماندار و روسای ادارات شهرستان خوسف بود.
شهرستان خوسف در فاصله 35 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.