سالهاست موضوعیت اقتصاد مقاومتی پیش زمینه محورهایی همچون اقدام و عمل، تولید و اشتغال و ... شده است و امسال هم با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و نامگذاری سال به نام 'حمایت از کالای ایرانی' اهمیت توجه به مباحث اقتصادی در کشور دوچندان می شود.
کشوری که تا چهل سالگی انقلابش دوران پر فراز و نشیبی گذراند و هزینه های زیادی را برای قوت گرفتن ریشه های نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت کرد اکنون در مسیر تقویت بنیه های اقتصادی قرار گرفته است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان پادشاهی 2 هزار و 500 ساله، استکبار جهانی و در راس آن آمریکا که دیگر منافعش را در کلیدی ترین نقطه خاورمیانه از دست داده بود از هیچ راهی برای سیطره دوباره به این منافع و منابع چشم پوشی نکرد.
فشار اقتصادی از طریق تحریم ها در کنار مباحثی همچون تهاجم فرهنگی برای ایجاد جنگی سرد از مهمترین اقدام های استکبار در این مدت بود اما به گواهی تاریخ، این فشارها هرگز موجب دراز شدن دست ایران به سوی استکبار نشد بلکه پیشرفت در عرصه های گوناگون دشمن را عصبانی و نگران تر از گذشته کرد.
شناخت دقیق مقام معظم رهبری از مسائل استراتژیک داخلی، خارجی و منطقه ای در ادوار مختلف باعث روشنگری در کشور شد و ارتقای پرچم انقلاب ماحصل این شناخت در بهترین فرصت شد.
امروز حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از بخش های تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه بیش از پیش مردم و مسئولان براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است تا تهدیدهای دشمن تبدیل به فرصتی برای شکوفایی شود.
لازم است دولت با جدی گرفتن کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید، موارد دست و پاگیر تولید را از بین ببرد و با حمایت همه جانبه، تولید و اشتغال را با اقدام و عمل به بازار عرضه و تقاضای محصولات ایرانی سوق دهد.
در درجه دوم تولیدکنندگان باید در نظر داشته باشند ارتقای کیفیت تنها راه رقابت با محصولات مشابه در بازارهای داخلی است و حتی اگر جلوی قاچاق کالا به طور قطع گرفته شود باز هم مردم کمتر متقاضی خواهند بود.
کیفیت کالا به عنوان مهمترین رکن تقاضا باید در دستور کار تولیدکنندگان قرار گیرد و از طرفی هم مصرف کنندگان در نظر داشته باشند خرید هر کالای ایرانی موجب اشتغالزایی تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان خواهد شد.
آنچه مسلم است در کوتاه مدت نمی توان این امر را محقق کرد اما با حمایت همه جانبه و همکاری و هم افزایی آحاد جامعه می توانیم کالایی تولید کنیم که علاوه بر بازارهای داخلی، قابلیت عرضه در بازارهای بین المللی را داشته باشد و موجب شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شود.
**خبرنگار ایرنا در خراسان جنوبی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.