عصمت محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنر انقلاب باید در خدمت مردم و نظام باشد و سیاست زده کردن آن به هیچ وجه مورد قبول نیست.
'20 فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نام دارد و هفته ای با همین عنوان نامگذاری شده است.'
وی بیان کرد: نقش هنر در کاهش اضطراب اجتماعی انکارناپذیر بوده و انتقال مطالب در این قالب مصداق عالی امر به معروف و نهی از منکر است.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هنر در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به عنوان همراهی منسجم چشم نوازی می کند و در عرصه های مختلف از قبل انقلاب تاکنون همراه با این حرکت عظیم بوده است.
وی ادامه داد: هنر، زمانی با اشعار حماسی، سرودهای انقلابی، نقاشی، کاریکاتور و دیوارنویسی ها با انسجام، همراهی و تسکین آلام، ایفای نقش می کرد و امروز با بلوغ انقلاب اسلامی ضرورت دارد در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وارد شود.
محمودی گفت: امروز با تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال جدید با شعار حمایت از کالای ایرانی ضرورت ورود هنر انقلاب در این وادی اجتناب ناپذیر است و هنر هنرمند باید مسائل موجود را با روشنگری به خوبی بیان کند.
وی تصریح کرد: مخاطب با زبان هنر بهتر ارتباط برقرار می کند و مسائل و آسیب های اجتماعی امروز اگر با زبان هنر بیان شود بدون شک تاثیر بهتری بر کاهش آسیب های اجتماعی خواهد گذاشت.
وی فرهنگ سازی هنر انقلاب در جامعه را ضروری دانست و افزود: هنر انقلاب باید در مدارس و دانشگاه ها تقویت شود تا آینده سازان این مملکت درک درستی از واقعیت انقلاب داشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان باید با رفتار و منش سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» آشنایی کامل داشته باشند و از طرفی هم دستگاه هایی مانند حوزه هنری با برگزاری مسابقات نقاشی، کاریکاتور، دل نوشته و مقاله نویسی به خوبی می توانند این مهم را محقق کنند.
وی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی مربوط به سازمان خاصی نیست و همه سازمان ها و نهادها به ویژه مردم باید از هیچ تلاشی در این زمینه چشم پوشی نکنند.
شهید آوینی از مستندسازان روایت فتح بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «سید شهیدان اهل قلم» نامیدند.
150 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی برگزار می شود
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.