مسعود مستقیم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شکارچیان، 2 هزار و 43 عدد ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش شامل فشنگ، سلاح ساچمه زنی و بادی، دام و تله حیات وحش، قفس نگهداری پرندگان وحشی، نورافکن، تله های شکار هوبره، چاقو و دوربین چشمی کشف شد.
وی ادامه داد: کشف 13قبضه سلاح غیرمجاز، یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف و 11 عدد فشنگ سلاح و 44 قبضه سلاح شکاری از مهمترین ادوات کشف شده از شکارچیان متخلف بود.
وی بیان کرد: همچنین از این افراد، یک هزار و 463 قطعه پرنده زینتی، 47 قطعه انواع پرندگان وحشی و لاشه و مقادیر گوشت 31 راس انواع پستاندار نیز کشف شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: همچنین سال گذشته، 139گونه جانوری و پرنده در استان تیمار و پس از بهبودی در طبیعت رهاسازی شده است.
مستقیم عنوان کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان همه تلاش خود را برای حفاظت از عرصه های طبیعی و حیات وحش استان به کار گرفته و محیط بانان به صورت مستمر در مناطق تحت مدیریت و آزاد به گشت می پردازند و در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز مطابق با قانون با آنان برخورد می کنند.
وی از مردم طبیعت دوست خراسان جنوبی خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به یگان محیط زیست اطلاع دهند.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، مظفری، آرک و گرنگ، شاسکوه و سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، رباط شور و نایبندان طبس، و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.