به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز شنبه در نشست کمیته مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان شهرستان درمیان افزود: مناسب سازی اماکن و معابر شهری و روستایی حق معلولان است و بسترسازی مناسب برای تردد هرچه راحتر آنان ضروری است.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال 6 نشست کمیته مناسب سازی در درمیان برگزار شده که 12 مصوبه اجرایی داشته است.
وی با بیان اینکه مناسب سازی محیط زندگی و فضاهای شهری اولین گام در راستای توانمند سازی معلولان است گفت: جامعه معلول، جامعه ای بسیار توانمند است و توجه به معلولان باید در اولویت برنامه های مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
فرماندار درمیان افزود: موضوع مناسب سازی محیط برای معلولان باید فراتر از محیط های اداری باشد و در مراکز عمومی شهر و ساختمان های شخصی هم این موضوع در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: افراد معلول استعدادها و خلاقیت های خدادادی زیادی دارند که با تلاش مسئولان باید زمینه شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود و در زمینه اشتغال جامعه هدف بهزیستی با اعطای تسهیلات و رفع موانع اقدام جدی صورت گیرد.
بشیری زاده گفت: هم اکنون بیش از 900 معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی شهرستان بهره‌مند هستند.
وی همچنین تکریم و ارتقای منزلت معلولان و سالمندان را در جامعه ضروری دانست و گفت: علاوه بر سازمان ها و نهادهای مختلف اجتماعی جامعه نیز باید در این زمینه همکاری کند.
وی ادامه داد: احترام و ارزش قایل شدن به سالمندان و بزرگترها از جمله سفارش های اخلاقی مورد تاکید در دین اسلام است.
فرماندار درمیان بیان کرد: جلسات مدیران شهرستانی باید دارای خروجی مناسب باشد و تمامی مصوبات اجرایی و مشکلات معلولان شهرستان شناسایی و برای رفع آنها براساس ظرفیت ها اقدام شود.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.