به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم امروز (شنبه) در نشست شورای عشایری استان افزود: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که در حوزه عشایری وجود دارد، تهیه سند عشایری استان باید به عنوان یک اولویت مهم کاری مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه به روستائیان، عشایر و مرزنشینان را از اولویت های مهم کاری دولت و حاکمیت اعلام کرد و گفت: امروز تمام تلاش مجلس و دولت توسعه روستایی و عشایری و حل و فصل مشکلات این عزیزان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات بسیار مناسبی در این حوزه به انجام رسیده است افزود: این خدمات باید به نحو مطلوب و مناسب به اطلاع عموم مردم و افکار عمومی رسانده شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه امنیت و آرامشی که در کشور و استان وجود دارد مرهون توجه حاکمیت و نظام به عشایر و مرزنشینان است بیان کرد: بنابراین توجه بیش از پیش به این قشر مهم و ارزشمند که به فرموده امام راحل ذخائر انقلابند می تواند به تقویت این امنیت کمک کند.
علوی مقدم با بیان اینکه عشایر دارای مشکلات فراوانی هستند گفت: این مشکلات باید با جلسات هم اندیشی و هم پوشانی و هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط مرتفع شود چرا که رفع همه مشکلات را نباید به اعتبار منوط کرد.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط باید با یک حرکت جهادی و نیتی صادقانه، به گونه ای اقدام کنند تا علاوه بر تثبیت جمعیت زمنیه های مهاجرت عشایر به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی از بین برود.
وی اظهار امیدواری کرد در سال آتی به موضوع عشایر و مرزنشینان توجه جدی تری صورت گیرد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.